Vi som vill se the Brain Train som app!

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
martin

Vi som vill se the Brain Train som app!

Post by martin »

För en tid sedan fanns nossods suveräna lilla Brain Train tillgängligt på nätet som memoreringsverktyg, men är nu tyvärr borta i brist på underhåll. Jag tyckte det var suveränt - ett mobilt MM som man kunde köra på iPhone - och fanns det som app skulle jag betala för den utan att blinka. 100 spänn? 200? 300?

Jag skrev precis till Nossod i ett litet försök att övertala honom att få igång tåget igen. Är det fler än jag som vore intresserade? Visar det sig att vi är ett gäng som kan tänka oss att betala för det, finns det kanske hopp om att så småningom få se det.

Nossom - vad krävs för att få dig att slutföra?

Kamrater - vad är vi beredda att ge?

Kom igen, så tjatar vi! :)
Florian

Re: Vi som vill se the Brain Train som app!

Post by Florian »

ett mobilt MM som man kunde köra på iPhone - och fanns det som app skulle jag betala för den utan att blinka. 100 spänn? 200? 300?
Det borde gå att porta till iOS och Android någorlunda bra, bara man använder rätt ramverk (men det tar tid det också). För att sedan lägga ut den på AppStore krävs en utvecklarlicens (99 dollar). Vill man slippa den utgiften krävs vad jag vet en jailbreakad iOS-enhet, vilket jag förmodar att de flesta inte har? Att porta till android och dela ut en apk-fil borde däremot gå utan extra kostnad eller rootad telefon (krävs bara att man ändrar nån inställning).
Kamrater - vad är vi beredda att ge?
Jag vet inte vad nossod känner om det här, men jag skulle kunna tänka mig att bidra med kodrader. ;)
Mattias
Webbplatsadministratör

Post by Mattias »

Hej!

MM-appen var kanon! Som jag förstår det var den ett fritidsprojekt helt i Nossods regi. Jag fick möjlighet att köpa den, men det var inte aktuellt i den formen då. Sen tror jag den försvann.

Om någon har en samling fungerande kodrader i form av en app, så bidrar jag givetvis med kostnaden att lägga upp den på AppStore.
/Mattias
nossod

Post by nossod »

Kul att den var uppskattad.

Jo, det var ett hobbyprojekt, ville lära mig mera om phonegap och jquery-mobile. Den är skriven från början så att den skall gå att köra som fristående app i de flesta telefonoperativ genom att bygga den som en phonegap applikation så den biten är väl i princip på plats. De är väl android och iphone som är de största med windows som kommande kanske. Android är som sagt inget problem, så kör jag den själv. När det gäller iphone så är det ju lite knepigare, dels har jag ingen mac för att bygga och ingen iphone att testa på och dessutom är det ju som sagt administrativa kostnader och allmänt segare på apple sidan.

Vad gäller kvaliteten på appen så antar jag att den är 100 procent buggfri eftersom jag inte fått höra något annat. :-) Det var ett av problemen, jag hade inga testare så jag kunde inte garantera någon kvalitet.

Ett annat problem är förståss rättigheterna, i den som låg ute på nätet skall det mig veterligen inte finnas något skyddat material, ett tag fanns funktionen för att träna figurkoder i appen men eftersom jag inte äger dem och inte kan garantera att ingen obehörig kan se dem eftersom de låg på en publik adress även om det vara bara medlemmar som kände till den. Därför kändes det säkrast att ta bort den funktionen.

Det ovanstående plus att det är endel kostnader med att lägga ut appen på marknaden gjorde att jag inte trodde jag skulle kunna gå ens jämnt upp om jag la ut den. Därför erbjöd jag istället att mindacademy kunde få köpa den för att skapa mervärde för sina medlemmar. Det skulle varit lättare om mind academy ägt alla rättigheterna och jag var inte sugen att ge bort den till en kommersiell verksamhet för jag la trots allt säkert 50-100 timmar på den.

/Tomas
martin

Post by martin »

Och jag kan bidra med glada tillrop... ;)
Mita

Post by Mita »

Jag skulle köpa appen direkt. Hann pröva Brain Train några ggr och det är definitivt det verktyg jag skulle behöva. Har dock full förståelse för att det är mycket jobb. Jag ställer gärna upp som testare (gratis) :).
johan.hyrefeldt

Post by johan.hyrefeldt »

Jag är positivt inställd och kan tänka mig att ge runt 300 spänn. :) Det vore ju riktigt nice!
Förstår om det är mycket arbete med den så jag är ödmjuk inför det.

Jag är dock i Tyskland och har inget internet på mobilen. Därför kommer jag ladda ner den först vid jul då jag kommer hem (om det har kommit så långt så att appen finns tillgänglig det vill säga).

PS. För tillfället är jag en Android ägare ;)
wyzec

Post by wyzec »

Skulle också köpa appen till min Android-lur för ett par hundra om den fanns där. Hur många till krävs?

Men min fråga är vart webb-versionen tog vägen?!?

Den var ypperlig för figurkodsträning och den jag körde innehöll inga bilder som skulle ha kunnat utgöra ett problem. Bara att få siffrorna i snabb ordning i webbversion som var fullt duglig på mobilen räckte långt för mig... saknar den verkligen nu när jag försöker komma igång igen med träningen.

I bästa fall har jag bara slarvat bort länken dit, någon som isf kan lägga upp länken till denna?

/Henrik
flurres

Post by flurres »

Det har funnits många tillfällen då jag har känt att det vore väldigt smidigt med en brain train app!
Jag skulle definitivt köpa den ;)
nossod

Post by nossod »

Ok, kör själv braintrain som app. Jag har egna figurkoder för kanske 30-40% men kan lätt bygga en version med de "officiella".

Det upplägg jag kan tänka mig är:
-Jag erbjuder braintrain som app, as is, lovar inga förbättringar eller fixar men tar gärna emot synpunkter och buggrapporter.
-Endast Android, vilken version kör du?
-Endast medlemmar, du lovar att inte sprida till ickemedlemmar.
-Du kör ett tag och gör sen en PayPal donation på vad den är värd för dig, orkar inte börja lägga ut på play osv.

Hur många är med på detta?

Är det ok för Mattias?
Post Reply