Namn: Alexander
Yrke: Studiecoach
Ålder: 20
Fel: 2
Tid: 26min 12 sek
Jag har precis avslutat testet och därmed även den andra kursmodulen. Måste verkligen säga att den var mycket lättare, roligare och framför allt mer praktiskt användbar än den första. Nu säger jag inte att den första modulen var onödig, helt tvärtom faktiskt – utan den hade det varit omöjligt att genomföra den andra. Men som sagt, tvåan var betydligt roligare. Hoppas nu på att språkmodulen blir ännu roligare. Ser verkligen fram emot den. Språk är ett stort intresse för mig och jag har som mål att prata nio språk flytande. Så språkmodulen kommer nog komma väl till användning skulle jag tro.
Mind Academy har verkligen levt upp till mina förväntningar och i många avseenden överträffat dem. Man kan verkligen se vilken praktisk nytta som finns med att kunna använda sig av GMS i vardagen. Trots det är det för mig oundvikligt att inte bli lite sugen på att tävla. Jag funderar på att ställa upp i SM nästa år. Jag kan i vilket fall inte ställa upp i år eftersom jag inte är i Sverige när det går av stapeln. Men jag får se, det är trots allt långt kvar.
Nu är målet att köra på med en hastighet av ungefär fem lektioner i veckan. Kommer förmodligen anpassa språkmodulen för att förbättra min franska. Jag måste också jobba lite mer med MM.
Framtida minnesprojekt inkluderar:
Länder, flaggor och huvudstäder
Sveriges regentlängd
USA:s presidenter och vice presidenter
Mänskliga rättigheter (deklarationer, konventioner och fördrag)
FN-organ/uppdrag och deras akronymer
Nobelpristagare
Regeringschef och statsöverhuvud i alla länder
Import/export siffror Sverige
Men det ligger längre in i framtiden. För ögonblicket fokuserar jag på att slutföra den här kursen.
Testet var för övrigt inga större problem om man hunnit ligga i fas med repetitionen och såg till att man kunde genomföra det lungt och metodiskt utan störningsmoment.
Måste också tillägga att även om man ibland hittar vissa mindre fel i svenskan (som man ju alltid gör och som alltid finns där när man skriver) och det ibland är lite oklart formulerat vad man ska göra (kanske bara är jag som är lite trög ibland) så är det rakt igenom ett väldigt väl genomarbetat material. Och om man inte förstår något går det alltid att skicka ett meddelande till Mattias och fråga. Han svarar alltid snabbt och har alltid bra svar. Jag är riktigt nöjd faktiskt!
Det var det jag hade att säga. Ni som redan har kursen – keep up the good work! Ni som inte har köpt kursen – tveka inte!