The Brain Train - MM on the go.
Re: The Brain Train - MM on the go.
Allt är möjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. Kan titta på det när jag betat av buggfixar och annat.
Ny version, smågrejer bara.
-En buggfix för numbers, visade fel när man hade valt att siffror ej skall repeteras.
-Sorterar korten per kortlek om man memorerar flera lekar på en gång.
-En buggfix för numbers, visade fel när man hade valt att siffror ej skall repeteras.
-Sorterar korten per kortlek om man memorerar flera lekar på en gång.
Mattias, lite tankar kring ditt önskemål för figurkodsträning. Om jag ser till mig själv så tycker jag det skulle vara förvirrande att se bilder någon annan valt, för mig är det bättre att välja bilden själv. Jag skulle föredra att ha texten för figurkoden enligt figurkodsboken. Men det är jag. Jag kommer nog inte att lägga tid på att leta fram 1000 (eller 100 för den delen) passliga bilder från google med lagom storlek, men om någon annan är det så tar jag gärna emot materialet.
En sak till, väljer man att ha texten så blir det ju förståss språkberoende, man binder sig till svenskan eller engelskan (annat) om man inte fixar båda. Får fundera lite på det där.
Ok, ännu en ny version, nu närmar vi oss slutet, har bara en fix kvar på min lista.
Nytt denna gång.
-Validering av input från settings sidan.
-Lite skönhetsfixar.
-Hjälpsida.
-Träningsläge, ställ tiden på "0". Klicka på nummer/kort för nästa nummer/kort, klicka och håll nere på numret för att få se svaret.
Nytt denna gång.
-Validering av input från settings sidan.
-Lite skönhetsfixar.
-Hjälpsida.
-Träningsläge, ställ tiden på "0". Klicka på nummer/kort för nästa nummer/kort, klicka och håll nere på numret för att få se svaret.
Hittade snabbt lite problem med träningsläget när man kör på mobilen, skall se om det går att komma runt.
Så där då var det mesta fixat, nu tar jag en paus från detta. Dags att börja använda appen också. Buggraporter tas förståss emot med tacksamhet.
Nossod - vill bara uttrycka min uppskattning! Jättebra initiativ!
Tack S.B.O.
Jag blev tvungen att ändra lite i figurkodsträningen, hade inte tänkt färdigt riktigt. Lade samtidigt in så man kan träna alfanumeriska koden.
Inställningssidan börjar bli lite invecklad men så är det, ni är ju alla skarpa människor.
Hoppas ni kan klura ut hur det skall användas och jag har gjort så att den rättar till de flesta felen man kan göra i inställningarna.
Jag blev tvungen att ändra lite i figurkodsträningen, hade inte tänkt färdigt riktigt. Lade samtidigt in så man kan träna alfanumeriska koden.
Inställningssidan börjar bli lite invecklad men så är det, ni är ju alla skarpa människor.

Hej Nossod!
Jag får inte fram någon figurkodsträning eller alfanumerisk kodträning. Bara MM med Numbers och Cards. Har testat både på mobilen och på datorn.
Mvh,
Mattias
Jag får inte fram någon figurkodsträning eller alfanumerisk kodträning. Bara MM med Numbers och Cards. Har testat både på mobilen och på datorn.
Mvh,
Mattias