Jag har ju planerat att göra en lektion i veckan eftersom jag tar sån tid på mig och det har då blivit ca varannan dag och ca en timme varje gång, hur lång tid som helst för varenda övning. Allt bortblåst bara.

Ute på en lång härlig skogspromenad i solen idag (ledig från jobbet), passade på att skapa 20 till Cicero så nu har jag 100. Dom tjugo sista är verandan och min lilla trädgårdsplätt, det var roligt att jag tog med vattentunnan, som ju inte stod där (den är på vinterförvaring) när jag kom hem! Och min gula ros blommar förstås inte nu och inga jordgubbar har jag heller, men dom är bra Cicerostödbilder. Har märkt att blommor, grönsaker, frukter har jag lätt att visualisera. Lite svårare med djur, men det funkar ändå bättre än såna konstigheter som satelliter och mer tekniska saker. 24 tappar jag ofta....
Idag testade jag också att memorera siffrorna 1-60 med blandad kortlek på Cicero, förväntade mig inte något särskilt, var nyfiken på hur det skulle gå. Fick in hälften första gången, glatt överraskad. Ska öva mer på det, det var en kul övning, dessutom bra träning av sifferfigurkoderna. Jag låg i sängen i halvmörkret och gjorde det, kanske bra att vara mer avslappnad.
Varje gång jag ska börja en ny lektion bävar jag lite...hur svårt ska det bli denna gång?.... nåväl, jag har tröskat mig fram i min takt, det enda jag försöker hålla på tidsmässigt är att koppla ca 6 sekunder, räknar 1001-1006. Och jag tänker på det Mattias sagt, en övning i taget, en lektion i taget.
Och så kommer lektion 8, är den någon slags belöning eller lightversion av lektion för att man kämpat sig igenom lektion 1-7