Jag hakar på här, är sugen på att ta franska eftersom jag ändå har planer att lära mig det. Är det mycket extra jobb om man väljer ett eget språk? Man erbjuds ju då tex inte färdiga exempel på kodningar eftersom allt är anpassat för ryska. Däremot ger ju det bra övning för livet efter kursen, frågan är bara om det blir för mycket.
Jag har kört första lektionen nu och fick göra mina egna arabiska fonetiska figurkoder och jag tyckte att det var fantastiskt kul att få göra själv även om det var frustrerande i början. Jag tror att det blir mer jobb men det bli också mer självständig träning vilket är bra!
Jag tycker absolut att man ska köra på ett språk man är intresserad av att lära sig. Även om man kör ryskan så behöver man lära sig göra egna kodningar, så jag tror inte det skiljer sig i mängden jobb. Motivationen är mycket viktigare. Skillnad i tid mellan att lära sig olika språk beror i huvudsak på andra faktorer, som förkunskap t ex - Det går fortare att lära sig ännu ett europeiskt språk än ett asiatiskt just eftersom vi redan har mängder av färdiga kopplingar till uttalen och skriften i de europeiska språken.
Läs gärna tråden "Mål: Att göra 60 lektioner" under "Nyhetsbrev" här på forumet. Där har jag ytterligare lite kommentarer kring språkmodulen.