Sömn och drömmar
Sömn och drömmar
Jag vet inte om det är ett sammanträffande eller för att jag slutat dricka kaffe för 2 veckor sedan eller om det helt enkelt beror på kursen. Jag tränar tyvärr ofta på kvällen när barnen lagt sig och det funkar bra att somna på kvällen men jag drömmer mer och har också svårare att somna om ifall jag vaknar på natten. Någon annan med samma erfarenheter? Något att göra åt?
Re: Sömn och drömmar
Det jag upptäckte var att jag när jag tränade figurkoder som mest
intensivt så drömde jag om dem - jag tränar också på kvällen.
Vad drömmer du om?
intensivt så drömde jag om dem - jag tränar också på kvällen.
Vad drömmer du om?
Intressant, själv har jag börjat dagdrömma mer intensivt. Härom veckan dagdrömde jag att jag dök upp och ner, när jag vaknade (på ett möte på jobb) trodde jag fortfarande att jag var upp och ner och fick ställa om mig
.
Brukar också drömma om figurkoder och delar av kursen om jag gör det för tätt inpå läggdags på kvällen, kan ligga flera timmar och repetera saker (antagligen utan att det gör nytta). Ganska störigt.. Tycker dock att det fungerar ganska bra att göra avslappningsövningen med "rulla tummarna" för att gå ner i varv innan jag ska sova, kanske värt att testa?
/T

Brukar också drömma om figurkoder och delar av kursen om jag gör det för tätt inpå läggdags på kvällen, kan ligga flera timmar och repetera saker (antagligen utan att det gör nytta). Ganska störigt.. Tycker dock att det fungerar ganska bra att göra avslappningsövningen med "rulla tummarna" för att gå ner i varv innan jag ska sova, kanske värt att testa?
/T
Vet inte om jag drömmer om nåt kursrelaterat direkt, bara fler och livligare drömmar.
Jag är lite nyfiken på om du upplever att det går bättre med övningarna utan kaffe. Jag har inte slutat helt men dragit ner rejält i ett desperat försök att få bättre koncentration. Har inte märkt någon skillnad.
Själv kan jag vakna mitt i natten och börja repetera kopplingar annars är det ingen skillnad på drömmandet.
Själv kan jag vakna mitt i natten och börja repetera kopplingar annars är det ingen skillnad på drömmandet.
Svårt att säga vilka förbättringar som beror på att jag slutat med kaffet men jag vet i alla fall säkert att jag blivit lugnare i tanken och inte har lika mycket nervösa ticks som nervösa ben och liknande, jag kommer nog inte börja dricka kaffe på samma sätt igen, bara som njutning kanske, inte som vana.