Sifferkoden som reflexminne

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
A-M

Sifferkoden som reflexminne

Post by A-M »

Är jätte glad denna dag då min bästa vän (jobbar som lärare) såg klippen på Mattias som laga mat och rabbla kungar och sedan laddade ner GMS-handboken och blev helt överväldigad. Hon har dock inte tid att starta kursen nu då hon precis har fått barn men hon ska börja förberada sig med figurkoder och Ciero.
En sak som jag har tänkt på att jag borde gjort om jag skulle startat från början (är nu på lektion 18) det är att det skulle vara underbart om bokstavskoden för siffror satt i reflexminnet. För nu när man ska lära sig de 3 siffriga figurkoderna skulle SMeT bli SMT och kodas fort till 702 via reflex utan att behöva muskelminne träna. Det sitter ju ganska bra men borde vara effektivare om man kanske använde cykeln med figurkoder för alfabetet och satte 1 N-nagelfilen på däcket 2 T-tornado, H-hallon, X-xylofon i ekrarna osv.

Hur som helst känns det underbart att äntligen ha en nära vän att grotta in sig med!
A-M

Re: Sifferkoden som reflexminne

Post by A-M »

Sen undrar jag hur man kom fram till den alfanumeriska koden?
Post Reply