Min journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

1. MM 200x2sek - 40/200, jag hoppas på bättre resultat när jag har kört med 2sek några gånger :?

2. Lektion 45 klar! Stakade mig igenom lektionen trotts att jag var väldigt trött, ska se till att gå och lägga mig extra tidigt ikväll! Jag ser alltid till att jag får minst 8 timmars sömn med inatt ska jag sova minst 9. Trotts att jag var väldigt trött så satte jag kopplingarna på en gång. Det var kul att få ett litet kvitto på hur långt jag kommit sen jag började :)

3. Idag ska jag ägna mig åt repetition och om jag har tid och ork över så ska jag lägga den på kortleken.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Efter en dags vila är jag igång igen! Dock är jag oerhört trött idag så jag känner inte för att skriva så mycket här :( Mål för dagen är att göra Lektion 46 och en MM. MM har jag redan gjort så jag ska försöka få in lite repetition idag också. Idag är en dag som man bara måste kämpa sig igenom :)
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Det blev aldrig någon Lektion 46 igår så jag gjorde den idag istället. Jag var inte alls motiverad och kämpade mg mest igenom den. Är nere i en liten emotionell svacka just nu så när jag har återkallat och repeterat lite under dagen sk jag dra mig till gymmet för att få lite annat att tänka på och aktivera mig för att känna mig piggare och gladare imorgon :)
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 47 klar! Jag börjar bli ganska trött på att memorera saker som jag inte bryr mig om haha. Att lära sig memorera en föreläsning är kul men att memorera en GMS-Lektion är inte lika kul :( Jag gjorde 4 MM med 50 bilderx1sek igår mest för att det om några dagar ska kännas mer behagligt att köra på 2sek. Jag ska göra det idag också och sen blir det vila. Det enda jag än så länge vill hålla i långtidsminnet är de 48 lagarna så de repeterar jag varje dag. Annars repeterar jag endast gårdagens lektion en gång och sen går jag vidare. Jag känner att jag har blivit ganska duktig på att läsa upp informationen från minnet och att bläddra mig fram bland bilderna så jag lägger inte så mycket tid på det just nu.

Jag var på gymmet igår men det kändes inte så mycket bättre efteråt ändå :( Så idag ska jag vila ta en dusch och klä mig lite finare för att se om det kan hjälpa och imorgon ska jag komma upp tidigare som vanligt och köra intervallträning. Normalt sett går jag upp klockan halv 6 men de 2-3 senaste dagarna har jag dragit det lite eftersom jag har känt mig ganska nere. Men den kommande veckan ska jag försöka jobba mig ur det :)
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 48 klar! Det blev en hel vilodag till igår och idag känns det bättre. Dagens lektion passade mig mycket bättre än de tidigare eftersom det handlade om lagar :) Dock känner jag att motivationen inte riktigt är på topp... Men jag fortsätter att kämpa på så brukar de vända efter ett par dagar! Det blir som vanligt MM nu och jag kör fortfarande 4x50 bilderx1sek. De flesta kopplingar sitter men inte alla så resten av dagen ska jag ägna åt det.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 49 klar! En ganska enkel lektion som jag ska återkalla för att få alla kopplingar rätt under dagen. Gårdagens lektion vill jag öva in lite mer så den ska jag jobba med och självklart blir det lite MM idag också. Jag har valt att inte rapportera några resultat de senaste dagarna med snart kommer de igen :)
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 50 klar. En väldigt enkel lektion med få kopplingar vilket var väldigt skönt :) Nu ska jag återkalla de två senaste lektionerna samt börja lära in dem ordagrannt och därefter blir det MM.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 51 klar, och därmed också alla lektioner ifrån textmodulen! Nu är det inte mycket kvar :) Jag ska köra mina sista övnings MMs idag och sen ska jag börja gå på 2sek mer seriöst. Då kommer jag också börja uppdatera resultaten under resans gång.

Eftersom dagens lektion gick otroligt snabbt så ska jag lära in 13 nya figurkoder för kortlek. Det var ett tag sen men nu när det kommer lite lättare lektioner ska jag ta upp kortleksprojektet igen.

Ifrån textmodulen kommer jag endast spara de 48 lagarna ifrån lektion 43. Dessa ska jag fortsätta att repetera och när jag har byggt upp mitt första stödbildssystem så ska jag lagra dessa där.

Om jag har tid ska jag försöka fixa lite fler ciceros idag, jag känner att jag vill komma över 290 stycken som jag har legat på ganska länge nu.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 52 klar. Väldigt enkel lektion trotts att jag var riktigt trött.

MM 210x2sek - Helt slut i huvudet idag så det blev 20/180 :( Jag hoppas på bättre resultat imorgon!

Nu blir det vila hela dagen eftersom jag är alldeles för trött för mer minnesträning.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 53 klar. Jag ska försöka köra igenom alla lektioner i ett svep de kommande dagarna som jag gjorde förr, så att jag blir färdig med kursen! Har lite andra projekt som ligger och väntar och det är inte så mycket kvar nu :)

MM 220x2sek - Ännu ett dåligt resultat idag, det känns som att jag fortfarande är fast i svackan jag skrev om tidigare. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att ta mig ur den men får väll bara fortsätta kämpa helt enkelt.
Post Reply