Min journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Idag gjorde jag färdigt min första lektion, d.v.s lektion 1. Jag tyckte det flöt på ganska bra förutom vid fria associationsmetoden, läste inte riktigt hela beskrivningen och det gjorde att jag fick sitta länge och jobba med den övningen. Till nästa gång ska jag först läsa igenom allt material till övningen innan jag börjar, jag funderar på om jag skulle ha läst handboken innan jag började, jag läste att det inte är ett krav men vill ju få ett så bra resultat som möjligt.

//Benjamin
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Idag gjorde jag färdigt min andra lektion, idag gick det avsevärt mycket snabbare än igår. Kan vara för att jag fokuserade mer idag och läste ordentligt, jag vill ju trotts allt lägga en så bra grund som möjligt så gårdagens slarvfel tänker jag inte göra om! Men jag tror också att det gick långsammare igår eftersom allt då var helt nytt för mig. Ska bli spännande att fortsätta med lektion 3 imorgon! Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här, så nu tänker jag höra med Mattias vad det är tänkt att man ska skriva i den här journalen.

Mvh,

Benjamin Bornéus
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Hej, igår gjorde jag färdigt lektion 3 men jag kom på idag att jag glömde att skriva i journalen, så därför får jag göra det idag istället. Jag tyckte att lektionen igår gick bra men en del problem hade jag dock med övning 4 och 5. Övning 4 gick ut på att man skulle koda genom konsonans och jag hade svårt att hitta passande ord till bl.a vyras och tabli. Övning 5 gick ut på att man skulle skapa ord av konsonanter, där var det bl.a vkb som jag hade problem med. Detta gjorde att dessa två övningar tog lite längre tid men i det stora hela tyckte jag att det var ännu en bra lektion. Jag har fått ihop 65 ciercobilder nu och idag ska jag börja på lektion , jag har sett att den ska vara ganska lång med många övningar, så det ska bli spännande att se hur det går med den. Det lär ni förmodligen höra om några timmar när jag är klar, eller vänta, det är nog ingen mer än jag som läser denna journal...

//Benjamin
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Hej igen, nu har jag då gjort färdigt lektion fyra som gick helt okej. Jag hade en del problem med att koda genom konsonans vid momentet där jag skulle hitta på nya ord som liknade de jag fick till mig, det stod helt stilla helt enkelt. Mina figurkoder som igår satt väldigt bra var nu som bortblåsta, men jag antar att det bara gäller att träna mer så sätter de sig nog för alltid. Annars gick lektionen bra tycker jag, jag har lärt mig 10 nya figurkoder nu och totalt har jag 30 stycken. Dessa ska jag gå och träna lite extra på nu så hörs vi förhoppningsvis imorgon!

//Benjamin
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Hej, nu har jag gjort färdigt lektion 5! En spännande lektion där jag fick memorera 71 bilder på samma gång, för 5 dagar sedan hade jag aldrig klarat detta så denna lektionen gjorde mig riktigt sugen på att fortsätta med minnesträningen. I övrigt gick lektionen bra, en av mina fortare lektioner trotts att jag var lite trött. Jag har lärt mig 10 nya figurkoder som jag ska träna lite extra på nu.

//Benjamin
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Igår gjorde jag lektion 6, en mycket rolig lektion och det känns häftigt att ha koll på alla Sveriges landskap och den största staden i varje! Jag har fortsatt att jobba vidare med mina figurkoder och jag känner att de sitter bättre och bättre för varje dag som går och jag är extremt taggad på att göra färdigt denna kursmodulen för att sedan få gå in på de andra kursmodulerna.

// Benjamin
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Hej,

Det var ett tag sen jag skrev i min journal, jag har helt enkelt glömt bort det... För två dagar sen kom jag hem från en semester på 2 veckor och idag gjorde jag färdigt lektion 10. En liten kortare lektion kändes de som vilket var väldigt skönt eftersom jag fortfarande känner mig jetlaggad. Hade varit spännande att få veta om någon mer än mig läser det jag skriver i min journal så om det är möjligt får ni gärna höra av er!

- Benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Idag gjorde jag färdigt lektion 11, en ganska kort lektion med mycket figurkodning men jag hade problem med övning 4 där man skulle memorera 99 kopplingar. Jag har märkt att jag måste träna mer på mina ciercobilder för de sitter inte alls bra...Mina figurkoder måste jag också förbättra litegrann, har en del som inte är på reflexnivå, men allt detta ska jag se till att ändra på. Tänkte öva ännu mer på mina figurkoder och mina ciercobilder imorgon om jag har tid, annars ska jag göra det till helgen!

// Benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Hej,

Idag gjorde jag färdigt lektion 12 och nu ska jag gå på min första omgång MM. Ska bli kul att påbörja nästa kursmodul. Ett lite kortare inlägg idag för har inte så mycket att skriva här, har tänkt att jag hädanefter ska börja rapportera resultat i varje inlägg.

//benjamin-01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Min journal

Post by benjamin01 »

Gjorde min första MM idag, gick sådär... Fick 8/20 rätt, måste gå igenom mina ciercobilder lite mer tycker jag. Figurkoderna sitter allt som oftast väldigt bra men när jag kom till MM blev jag helt plötsligt väldigt nervös och kände en stor press, därför blev jag väldigt osäker på mina koder. Antar att jag bara måste fortsätta träna mer på de också.

//benjamin01
Post Reply