Min journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 18 klar idag, har inte så mycket att säga egentligen. Jag jobbade på, tiden räckte gott och väl och jag stötte inte på några svårigheter. Ska ägna lite mer tid idag åt att repetera all information då jag tror att det har blivit aningen för lite utav den varan. Har skrapat ihop 150 ciercobilder nu, som jag skrev igår har jag skaffat mig en bok där jag skriver mina mål för dagen och jag ser alltid till att ett av mina mål är att skaffa mig 10 nya ciercobilder. Har ännu några ställen i åtanke där jag kan välja ut lite bilder så det är inga större problem. Det blir en MM nu direkt hade jag tänkt mig på 80 bilder, sen får vi se om jag gör en till lite senare ikväll på 70 bilder.

Man blir ju rent utav ledsen... 22/80 blev mitt resultat. Jag har verkligen en svacka nu men jag tänker hålla i tills den vänder. Med detta urusla resultat är jag ju bara tvungen att köra en MM till ikväll, men det resultatet får ni se i ett annat inlägg! Nu ska jag repetera all information några gånger innan det blir lite vila inför dagens andra MM.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

När man inte trodde att det kunde bli sämre... Min sista MM hamnade på 21/70 förvisso med 20 nya ciercobilder men det är ändå helt oacceptabelt. Jag måste träna mer!!!

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 19, check! Kör igenom lektionerna inklusive läsning o.s.v på lite mindre än en timme, det verkligen flyter på! Jag har fått ihop 160 ciercobilder nu och fler blir det i takt med att jag skapar 10 nya varje dag! Frågan är hur många man totalt sett ska ha? Det ska jag kolla med Mattias men först är det dags för min dagliga dos MM. Jag kör 90 bilder idag där 10 stycken kommer bestå av alldeles färska bilder som jag nyss valt ut. Därefter tänker jag att det blir en på de resterande 70 bilderna bara för att jag tycker det är kul! Därefter hade jag tänkt mig lite repetition av dagens information samt tidigare lektioners info. Tänkte köra lite av varje repetitionsteknik för att kontrollera så att allt verkligen sitter. Tycker redan nu att allt sitter bra men det skadar ju aldrig att repetera några gånger till.

MM däremot sitter verkligen inte, det går bara sämre och sämre för varje dag. 19/90 nu, ska faktiskt höra med Mattias om jag kanske gör något fel...

På min sista MM med 70 bilder testade jag att kasta mig igenom bilderna och så fort jag kände mig klar med en koppling hoppade jag över till en ny, det blev 21/70 så den taktiken var ingen vidare. Antar att jag bara ska låta det ta den tid det tar och kämpa vidare, någon gång måste det ju släppa

//benjamin01
x_y
Posts: 2
Joined: Sun 25 Feb 2018, 15:59

Re: Min journal

Post by x_y »

Tjena!

Nu "spammar" jag din journal, men en tanke angående MM: Har du provat att ta paus i ett par dagar och sen köra? Detta är något som gör stor skillnad för mig, då jag märker att jag annars "har kvar" siffror kopplade till mina cicerobilder, och därför blandar ihop dem.

//x_y
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Jag är klar med 1/3 av hela kursen nu! Gjorde färdigt lektion 20 idag och det känns nästan konstigt att jag snart är halvvägs igenom kursen. Det jag tycker är jobbigast nu är nästan den totala återkallningen för blir lite trött av att titta igenom samma bilder hela tiden. Men det är å andra sidan positivt och väldigt spännande att jag har lärt mig en massa fakta och det jag tycker är jobbigast är att kunna all fakta haha ;) Jag måste bara se till att använda mig av det jag har lärt mig när jag ska lära mig nya saker senare, men det kommer säkert naturligt efter lite träning och när jag har byggt ihop fler stödblock.

Om du har följt min journal (inte för att jag tror någon gör det eftersom det verkar vara väldigt tråkigt) så vet du att det är dags för en MM! Jag har en ny taktik som jag tänkte prova idag, jag har märkt att när jag ser bilderna ser jag de där de står på sin vanliga plats. Men om jag istället ser bilderna fristående och endast bilden och inte miljön så kanske det går bättre (det lär vi ju snart få veta).

Ja vad ska man säga, 17/100. Tänker ge mig på en MM med mina resterande 70 bilder nu så får se hur det går.

Den andra blev 26/70, inte ett så jättebra resultat men jag lärde mig en sak som jag ska testa till nästa gång. Jag har märkt att bilderna nästan . blandar ihop sig lite dag för dag och en bild jag hade igår ser jag sen på återkallningen idag osv. Men nu kom jag på att man kan ju placera bilderna mer udda! T.ex på fläkten skulle jag placera en radio, i vanliga fall hade jag bara placerat radion på fläkten. Men nu tänkte jag mig istället som att fläkten hade kört rätt in i radion underifrån så på vänster sida om fläkten fanns hälften och på den andra sidan den resterande hälften. Denna taktik ska jag köra stenhårt på imorgon så får vi väll se om det kan leda till något lyckat resultat.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Så där ja! Ännu en lektion klar idag, lektion 21 som jag trodde skulle bli lite svårare när jag såg att jag skulle memorera faktatexter men det var inga problem. Jag följde instruktionerna och bilderna är mycket mer behjälpliga nu än innan. Det jag menar med det är att innan försvann de och ville inte komma fram men nu dyker de upp i huvudet och sätter sig där jag vill ha dem. Härligt att känna att jag har gjort lite framsteg! Nu blir det en MM där jag ska testa att köra mer unika kopplingar som jag skrev om igår, får se om jag kan nå ett bättre resultat då.

Men herregud, jag vet inte vad jag ska säga! Idag fick jag 62/110 tack vare min taktik med udda kopplingar! Från att ha gått från extremt dåliga resultat till mer än hälften rätt på en dag med bara en metod, som dessutom gjorde att jag höll fokus mycket längre, jag är så glad just nu! Men trotts detta blir det förmodligen bara en MM idag eftersom jag har ett väldigt pressad schema, men vi får väll se. Isåfall hörs vi i ett nytt inlägg!

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Efter två dagars uppehåll var det dags igen! Lektion 22 klarades av ganska snabbt, kände mig dock lite såsig när jag satte mig och det har märkts av lite vid återkallningen. Imorgon är det den sista lektionen innan testet! Som jag känner det nu så sitter all information, men jag ska gå igenom den med komplett avkodning iallafall en gång till ikväll för att vara säker.

Jag har kollat med Mattias om hur det blir med fler stödbilder, om det är fritt fram att göra fler nu och om det finns färdiga mallar att utgå ifrån.

Självklart blir det en MM idag! Jag är aningen spänd p.g.a fredagens förträffliga resultat, jag hoppas ju på att iallafall kunna matcha det. Möjligtvis att jag slänger in en MM på 80 bilder ikväll, nu när jag har samlat på mig 200 ciercobilder. Men det återstår att se. Nu ska jag iallafall ge mig på den första för dagen!

70/120, nytt rekord så det får man väll vara nöjd med tänker jag. Tänker dock testa ikväll att köra en på 80 bilder, förvisso är många nya men jag vill ändå se om det går att få nästan alla rätt. Skriver ett nytt inlägg om det isåfall!

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Sista MM för dagen - 46/80
Tappade bort mig bland alla nya ciercobilder så samtidigt som jag memorerade försökte jag hitta tillbaka i mina bilder... Aja, nya tag imorgon bara!

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 23 avklarad! En väldigt enkel lektion som inte tog mer än max 20 minuter. Har inte så mycket att säga mer än att jag är lite spänd inför imorgon då jag ska ge mig på testet. Men samtidigt vet jag att jag kan alla kopplingar och jag ska gå igenom de några gånger till under dagen.

Istället tycker jag vi ger oss vidare till MM!

54/120 med 4sek per bild. Efter en konversation med Mattias bestämde jag mig att det var dags att dra ner på kopplingstiden. Jag blev nöjd med resultatet, jag tappade bort mig lite mot slutet bland mina bilder... En positiv effekt jag märkte av var att koncentration ökade ytterligare ett snäpp när jag drog ner på tiden. Nu blir det en sista MM och därefter lite repetition.

39/80 med 4sek per bild. Inte så nöjd, bättre ska det absolut bli!

Nu blir det repetition och därefter ska jag skapa 10 nya ciercobilder.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 24 klar! Tänker inte skriva så mycket om den, vill ni läsa om mitt resultat o.s.v får ni gärna gå in och kolla på utvärdering av benjamin01. Jag håller tummarna för att Mattias öppnar upp Lektion 25 för mig till imorgon så att jag kan fortsätta köra på. Nu blir det istället lite paus och sen tänkte jag köra på med MM, men det kommer i ett annat inlägg.

//benjamin01
Post Reply