Mattins Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Mattin
Posts: 6
Joined: Tue 03 Jan 2017, 17:51

Mattins Journal

Post by Mattin »

Hejsan!

jag har länge varit fascinerad av inlärning och minnet, och mitt intresse för detta kommer utav min törst för kunskap, men troligen främst för mitt musicerande. Jag är en "pianist" men med andra instrument i bagaget och jag har länge sökt efter verktyg som kan hjälpa mig inom musiken. Jag ville lära mig mera, bli effektivare och framförallt, bli bättre. Och en dag hittade jag boken" Vägen till mästarminne" och en port till förståelse öppnades för mig, i hur vi som människor fungerar. Snabbspolar vi fram några år efter att den boken köptes (senare skaffade jag också: "vägen till maxade betyg"), är jag tillslut här! Nu blir det att träna på riktigt!

Satsar på att göra minst 3 lektioner i veckan.


3/1
Lektion 1:
Tid: ca 1:45

Övning 1: klarade 20/25
Insåg att där jag misslyckades, var jag "osäker" på bilden eller tvekade var de skulle sitta ihop.
Övning 2: klarade 21/25
Tyckte detta var ett roligare sätt att placera ut bilderna.
Övning 3: Klarade 18/25
Jag hade svårare denna uppgiften. En del bilder hade svårt att sätta sig, medan andra var hur lätt som helst.
Övning 4: klarade 21/25
Övning 5: 100%


4/1
Lektion 2
Tid: ca 1:30

Övning 1:17/25
Fick en dålig start. Minna bilder blev inte bra. Visade bara att jag måste vara bestämd och snabb med att besluta hur bilderna ser ut (TYDLIGT) men också hur bilderna förhåller sig till varandra.
Övning 2: 21/25
Var för snabb i slutet och missade några då.
Övning 3: 9/10
Insåg att minna bilder från föregående lektion ville ha kvar sin plats, men nejdå.
Övning 4: 8/10
Behöver vara övertydlig med hur bilderna "fäster" sig på varandra.
Övning 5: Klart
Övning 6: 16/20
Övning 7: skrivit
Övning 8: Läst
Post Reply