Philips resa mot mästarminne

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

På dagen MM fick jag 5 av 40 (7s). På en råkade jag skriva 2 där jag visste att det när 12, hade två fel på grund av att jag hade förskjutit med en Ciero-blid. I morgon kör jag på 6s.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

Fick 2 av 40 (6s). Tre stycken var fördröjda men en bild. Var trött och hade dåligt fokus.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

Fick 7 av 40 (6s).En siffra var fördröjd med en bild. Satsar på att hinna med en lektion senare idag, när jag har tid.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Lektion 15

Post by Philip_forngren »

Lektion 15 är nu färdig. Har fyllt 1.1.1 till 1.5.5 med information. Har än så längre under denna kursmodul lärt mig hur man minns skolschema, historiska årtal, exakta datum, namn (från särdrag) samt telefonnummer. Det är roligt att se hur snabbt man kan lära sig saker och ting. Detta kommer att hjälpa mig drastiskt i skolan och spara mig massor med tid i pluggandet. Ser fram emot nästa lektion och vad för intressanta saker man kommer att lära sig. :D

Till nästa gång kör jag MM på 50.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Lektion 16

Post by Philip_forngren »

Har ny gjort färdigt lektion 16. Har lärt mig hur man lagrar adresser, registreringsnummer, födelsedagar och hur man kan minnas korta roliga historier. Både intressant och rolig lektion :D . Det tog mig 1h 34min att genomföra lektion från start till att jag kunde åter berätta information. Har inte hunnit att göra MM, får se om jag har tid och göra det i kväll annars så för det bli i morgon.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

Hann med att köra MM i dag, 9 av 50 (6s), nöjd :D . Jag tyckte att jag hade bra flyt i övning, måste jobba med att få bättre detaljer i bilderna. I morgon kör jag MM på 60.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

Bra flyt för det mesta, men de 10 sista tappade jag koncentration lite. 13 av 60. När jag skulle återkalla skrev jag 00 istället för 0 :lol:, det ger tydligen fel. Men räknade det som ett rätt efter som jag visste att det var figur koden Mask.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

Körde 60 (6s) på mina ciero-bilder 61-120. Det märktes att jag inte hade full koll på dem, det bliv lite strul här och där, men det var en bra genomköra för Ciero-bilderna och kommer förmodligen att sitta bättre nästa gång. Jag fick 8 av 60. De åtta rätten jag hade var på dem tio sista Ciero-bilderna (110-120). Anledningen till jag fick så bra på de tio sista är för att det var på tomten och den vet jag precis hur den ser ut. Får hoppas att jag kommer att de andra bilderna bättre så att det går lika bra som de tio sista.
För övrigt så är mina Ciero-bilder slut, har lyckats att i hop 120 i huset/trädgården med garaget får jag 130, sedan så får jag väl fortsätt att hitta bilder i skolan. Men efter det så vet jag inte vart jag kan fortsätta.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

Gjorde två rundor MM i dag den första var 11 av 60 (6s). Den andra var 7 av 60 (6s), lyckades skriva 00 i stället för 0 igen :lol:, med räknade det som rätt.
Philip_forngren
Posts: 87
Joined: Sat 10 Sep 2016, 14:35

Memorization Master

Post by Philip_forngren »

Nytt bästa :D !
16 av 60 rätt (6s).
Post Reply