Utvärdering lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
nileema
Posts: 1
Joined: Wed 10 Aug 2016, 19:08

Utvärdering lektion 24

Post by nileema »

Antal fel: 3
Tid för provet: 40 min

Jag har lärt mig otroligt mycket om minnesprocessen med mind acadamy och GMS-metoden fungerar verkligen.
Att överföra det jag lärt mig på lektioner till vardagen har varit svårt men det är något jag arbetar med vardagligen, och det blir lättare och lättare.

Jag är heltidsstudent på ett civilingenjörsprogram och det har varit tungt att arbeta med mind acadamy parallellt med mina studier. Förutom att det tar 1-2 timmar att genomföra en lektion så är det även mentalt tungt att arbeta med GMS när man aldrig har gjort detta förut. Att parallellt med det även ha tid att arbeta med memorization master och träna upp att bemästra figurkoder har gjort att mitt schema blivit väldigt tungt under en period.

Däremot har jag kunnat använda en del av vad jag lärt mig för att underlätta mina studier. Jag lyckades mata in över 100 minerals namn, kemiska formel och vanliga användningsområden under bra mycket kortare tid med hjälp av GMS, som dessutom sitter kvar 3-veckor efter tentan!

Hitillls är jag sjukt nöjd med mind acadamy och jag längtar efter att få lära mig mer och att allt mer kunna utnyttja denna metod för att underlätta i min vardag. Även om det är tungt att parallellt lära sig GMS och att tacklas med heltidsstudier tror jag att jag i framtiden kommer att kunna spara enorma mängder tid och kunna att dra nytta av att ha lärt mig GMS.
Så jag ska fortsätta att kämpa!
Post Reply