softarns resa

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
softarn
Posts: 5
Joined: Fri 16 Sep 2016, 13:40

softarns resa

Post by softarn »

Har gjort lektion 1 och 2 och har kommit ihåg ordningen väldigt bra men det är för att jag tar för lång tid på mig på övningarna. Kommit nästan halva lektion 3 men har tagit mer än halva tiden. Ska jobba med att korta ner tiden jag tar på mig för att göra kopplingarna och bara acceptera ett sämre resultat.
softarn
Posts: 5
Joined: Fri 16 Sep 2016, 13:40

Re: softarns resa

Post by softarn »

Tillbaka med en dedikerad tid på morgonen 5 dagar i veckan för att göra detta nu.

Började om lektion 3 och det går riktigt segt men det är väl för att det var länge sedan jag övade. Har problem med när man ska skapa ord från stavelser eller liknande. Tar tid att komma på något ord så blir att jag övar på det också.

Har kommit övning 7 på lektion på 3 timmar ungefär så måste speeda upp på något sätt men osäker hur. Ska gå tillbaka och öva in figurkoder för 1 - 10 igen innan jag fortsätter med 11-20.
softarn
Posts: 5
Joined: Fri 16 Sep 2016, 13:40

Re: softarns resa

Post by softarn »

Gick tillbaka och repeterade kedjemetoden och ryskadockmetoden i lektion 1 och 2, gick mycket bra och ganska snabbt. Associations metoden gick helt ok den med men missade någon association. När jag är hemma ska jag dra igenom Cicero metoden.
softarn
Posts: 5
Joined: Fri 16 Sep 2016, 13:40

Re: softarns resa

Post by softarn »

Min planering att jag skulle kunna köra en lektion varje dag sprack. Har dock avslutat det andra projektet jag gjort och ska fokusera helt på denna kurs istället. Att läsa en lektion i veckan går ju inte.

Men om man tittar på lektion 5 så gick det ganska bra. Problemet jag har är ju som sagt att jag inte visualiserar tillräckligt snabbt. Vet vad jag ska göra måste bara applicera det och börja träna flera gånger i veckan. Dock kom jag ihåg det mesta av det jag visualiserade i den stora första delen.

Så prioritera kursen och applicera de tips som finns för att öka hastigheten.
Post Reply