Utvärdering Lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
NiklasV
Posts: 33
Joined: Thu 26 May 2016, 16:14

Utvärdering Lektion 24

Post by NiklasV »

Jag läste av en stödbild fel och skrev i all hast centimeter istället för gram som enhet på lod.
Resultatet blev alltså 28/30

Mitt namn är Niklas, 17 år, och går andra året på Teknikprogrammet. För ungefär ett år sedan började jag att jobba med Mattias bok Vägen till maxade betyg. Sen pushade min bror på att vi skulle betala för att gå kursen. Jag gjorde den första lektionen direkt, men fortsatte inte med kommande lektioner för att jag blev så trött. Jag fortsatte kursen i slutet av sommaren och gjorde fem lektioner i veckan, vilket genast gav resultat. Jag blev mer fokuserad, mindes bättre och blev pigg av att göra lektionerna.

När jag började med andra kursmodulen märkte jag tydligt av framstegen. Det gick snabbt att memorera en stor mängd exakt data, som jag tidigare behövt repetera gång på gång. Jag var lite orolig inför slutprovet på andra modulen, eftersom jag inte hade gjort den mentala repetitionen ordentligt på slutet, men mitt resultat visar att jag minns bättre än jag trott :)

Jag har använt minnesteknikerna på flera olika ämnen i skolan och jag har kommit ihåg det jag vill minnas perfekt alla gånger!

//Niklas
Post Reply