Utvärdering av lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Utvärdering av lektion 24

Post by mucken »

Antal fel på testet blev fem där fyra av dessa berodde på att jag tittade på fel stödbild i minnet. Beror på att jag inte repeterat tillräckligt genom att återkalla informationen utifrån numreringen på stödbilderna. Det femte felet berodde på att jag stressade igenom testet något och skrev in fel nummer på faxnumret som jag memorerat. Jag såg elementen rätt i huvudet men skrev ner 06 istället för 47.

Väldigt givande kurs och även om jag inte börjat använda memoreringen i vardagen ännu så tycker jag ändå att jag har nytta av att ha tränat på teknikerna. Känns som om att jag hanterar information på ett helt annat sätt idag.

Ser fram emot de senare kursmodulerna väldigt mycket. Speciellt språkmodulen då jag har som mål att använda denna kunskap på att lära mig några nya språk. Ser också fram emot att börja implementera dessa tekniker i vardagen. Bland annat i mitt yrke inom IT-branschen där det hela tiden kommer mycket nytt man kan sätta tänderna i men också mycket som redan funnits ett tag att fördjupa sig inom.

Jag skulle definitivt rekommendera denna kursen. Vem som helst har nytta av lära sig använda GMS och kursens struktur är väldigt genomtänkt. Vem som helst definitivt lära sig detta och ha mycket stor nytta och glädje av sin nyvunna memoreringskapacitet. Synd bara att man inte fick lära sig detta i skolan.
Post Reply