Oscars journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
oscarrudnas
Posts: 33
Joined: Thu 03 Jul 2014, 20:25
Location: Åbo, Finland

Re: Oscars journal

Post by oscarrudnas »

Lektion 11 KLAR!!!

Ser så mycket fram emot att få börja med lektion 12 och gå in i nästa steg för minnesträningen!

Övning 4: Memorera 100 ord

Memoreringstid: 29,5 minuter
Återkallningstid: 15 minuter

Poäng: 68/100.

Är helt nöjd med det, med tanke på att jag igen hade haft en liten längre paus. Det kändes övermäktigt att gå mot att memorera 100 i rad, eftersom jag visste det skulle ta en lång tid och för svårt och därför var det också här som ja slutade förra gången. Endast 48 lektioner kvar då, heh ^^

Hörs!
"I keep six honest serving men (they taught me all i knew); Their names are What and Why and When And How And Where and Who.” - Rudyard Kipling
oscarrudnas
Posts: 33
Joined: Thu 03 Jul 2014, 20:25
Location: Åbo, Finland

Re: Oscars journal

Post by oscarrudnas »

Lektion 12 1/2

Uppgift 1

38/50

Uppgift 2

Gick riktigt smidigt! Hade ju memorerats tidigare förstås. Ska försöka hitta mer motivation. Tanken är att bli klar innan hösten 2016 då skolan drar igång. Får nog lägga på ett eller två kol för att det ska ske :)
"I keep six honest serving men (they taught me all i knew); Their names are What and Why and When And How And Where and Who.” - Rudyard Kipling
david.spjuth
Posts: 17
Joined: Wed 29 Jun 2016, 19:37

Re: Oscars journal

Post by david.spjuth »

Hej Oscar! Tappades träningen bort i våryran? ;)

Funderar på hur du tycker det funkade att dela upp lektionerna i två delar och om du har några lärdomar från det?
Själv har jag bara klarat av lektion nr 2 men hoppas på att komm ahela vägen till nr 60, men som tvåbarnspappa kommer jag definitivt behöva dela upp lektionerna för att på något sätt kunna ta mig igenom det hela :)
//David
Post Reply