GMS

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Post Reply
anywho
Posts: 4
Joined: Sun 02 Aug 2009, 16:53

GMS

Post by anywho »

Är det bara ni som lär ut GMS (forutom syster skolan pmemory)? Ser att det finns en bok som var utgiven 2005.

Jag har läst forumen på pmemory och upfattade Ruslan som ganska otrevlig. Kan du berätta lite om dig själv?
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: GMS

Post by Mattias »

Det är bara vi Sverige som lär ut GMS-metoden. Det finns ingen bok utgiven förutom den vi erbjuder gratis här på hemsidan (som snart finns helt på svenska). Vad menar du för bok? Det finns ett par böcker på ryska av skaparen av GMS-metoden Kosarenko.

Ruslan som håller i Pmemory.com är fantastiskt duktig. Men han är alltid rakt på sak för att uppnå de bästa resultaten. Vissa kanske tycker det är besvärligt och vill hellre bli strukna medhårs.

Om mig själv kan jag säga att jag arbetat med vuxenutbildning i 11 år och arbetar även som utbildningsansvarig vid ett större säkerhetsföretag i Stockholm. Det var mitt brinnande intresse för lärande som fick mig att söka upp de absolut bästa metoderna för memorering, eftersom minnet är grunden för all inlärning. Men jag hoppas verkligen inte att någon baserar sitt beslut om att träna upp sitt minne baserat på min personlighet. Ladda hem boken gratis och verifiera själv att den bakomliggande teorin stämmer och att teknikerna fungerar.

Med extra vänliga hälsningar ;)
Mattias
anywho
Posts: 4
Joined: Sun 02 Aug 2009, 16:53

Re: GMS

Post by anywho »

Anledningen jag tycker personligheten är viktig är just för att om man söker hjälp med matrialet så ar det viktigt att man inte blir dåligt behandlad.


Jag märker att du har samma garantii som Ruslan med 100% satisfaction.

Jag ser också att kursen ar dyrare än den på engelska. Går det att köpa den Engelska kursen från dig istället för samma pris? (eftersom jag inte riktigt gillar hans stil)
anywho
Posts: 4
Joined: Sun 02 Aug 2009, 16:53

Re: GMS

Post by anywho »

Boken finns förresten på Engelska här:

http://www.amazon.com/Developing-Memory ... B000O78RUY

dock bara i Kindle format.
anywho
Posts: 4
Joined: Sun 02 Aug 2009, 16:53

Re: GMS

Post by anywho »

hmm. är det samma bok som redan är gratis på sidan? ser nu att den är utgiven av school of phenomenal memory.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: GMS

Post by Mattias »

Hej!

Nöjda kunder är det absolut viktigaste för oss. Det är en av anledningarna till att priset hos oss är dyrare. Eftersom jag än så länge coachar alla elever själv här, så kan jag bara ta emot ett begränsat antal elever. Den amerikanska varianten har många fler instruktörer och kan ta emot fler personer och har större marginaler. Sen har vi ju svensk moms här som måste betalas mm.

Kul att du hittade boken! Jag vet inte om det är samma bok eller om det är någon av Kosarenkos andra böcker. Hur som helst så finns allt man behöver i boken vi har på hemsidan. Där har du 160 sidor drygt fullspäckad med info om minnesträningen att börja med, dessutom helt gratis. Räcker inte det? ;)

Du är även välkommen att ringa mig om du vill veta mer.

Ha det så bra!
/Mattias
Post Reply