Mitt tips till att hitta cicerobilder

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
challe33
Posts: 6
Joined: Fri 28 Mar 2014, 22:13

Mitt tips till att hitta cicerobilder

Post by challe33 »

Hej!
Jag brukar kombinera nytta med nöje och ut och jogga och samtidigt leta cicerobilder. Letar efter en annorlunda skorsten eller någon utsmyckning i en trädgård, en konstig(annorlunda) byggnad, fordon(traktor, gräsklippare osv.). Man kommer ganska snabbt på om du håller på att skapa en likadan cicerobild som du redan har för det blir en "deja vu upplevelse" när du försöker detta (du ser den andra platsens liknande bild dyka upp).
Jag vet inte om Mattias godkänner denna variant men jag brukar även då jag gör detta placera ut figurkoder
(i nummerordning) på de nya cicerobilderna jag skapar så att jag ska komma ihåg dem efter joggingturen. Ska sägas att alla bilder kommer jag inte ihåg men de starkaste finns kvar så då går jag igenom dem jag kommer ihåg när jag kommer hem.
(Det går ibland att upprepa bilderna medan man är ute och joggar. kommer man till ett skogsparti med enformig miljö(upprepande miljö) så kan man passa på att gå tillbaka till cicerobilderna som du redan har skapat).
Obs! upprepa inte figurkoderna på cicerobilderna mer än vid återkallningen när du kommer hem för risken är att du lagrar figurkoden på bilden under längre tid.
Skriv gärna synpunkter och tankar kring detta :D
Mvh.Daniel, Pianoläraren
Post Reply