Nystart?

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
magnush
Posts: 6
Joined: Fri 02 Apr 2010, 15:45

Nystart?

Post by magnush »

Skulle verkligen vilja genomföra denna kurs någon gång :? Prövar här med att sätt upp lite nya mål:
Memorering av kortlek är en kul grej att fixa
Att var snabbare än genomsnittet på memorering
Att kunna memorera en bok, ett tal (tom ett längre tal).
Att kunna lägga upp hela möten i en tankekedja
Känna igen människor lättare
Förstå hjärnan bättre
att få (träna upp) en smidigare snabbare hjärna
Ett nytt språk?

En tanke är att skriva här lite varje dag för att inte tappa kontakten, alla som vill får självklart kommentera, rätta, hjälpa etc

Tidsrymd, ja tom april vet jag att det är lite lättare att hinna med några lektioner i veckan, typ 48 lektioner borde vara klara då och sedan 2 i veckan under maj juni tom midsommar.

Ja nu kör vi :)
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Nystart?

Post by Mattias »

Härligt Magnus, välkommen tillbaka! :)
dreamqueen
Posts: 29
Joined: Mon 10 Nov 2014, 18:09

Re: Nystart?

Post by dreamqueen »

Jag blir glad av nystartare. Det gör att jag känner att om jag skulle tappa farten och ha ett uppehåll så är det okej att komma igen utan att skämmas. (Varför man nu skulle göra det men det är min galna hjärna som tänker så). Heja, heja.
Sätta tydliga mål med träningen kanske skulle vara nåt. Jo, språk är mitt mål, men mer detaljerade kanske. Tack för det.
Suzanne
magnush
Posts: 6
Joined: Fri 02 Apr 2010, 15:45

Re: Nystart?

Post by magnush »

Tack för att ni uppmärksammar min nystart som ännu ej resulterat i någon lektion. Men jag har börjat repeterat figurkoder och har appen till hjälp ibland. Tittar lite här för att och läser handboken för att få bra grund när lektionerna skall påbörjas. Känns som om det är bra att verkligen sträva efter att följa instruktionerna och ej ha så stor prestationsångest.
Magnus
dreamqueen
Posts: 29
Joined: Mon 10 Nov 2014, 18:09

Re: Nystart?

Post by dreamqueen »

App??
magnush
Posts: 6
Joined: Fri 02 Apr 2010, 15:45

Re: Nystart?

Post by magnush »

Ja, jag laddade ner mind academys app från min samsungtelefon, vet ej om den finns i I-phone, men jag tycker att den är användbar för att träna upp figurkoder :)
dreamqueen
Posts: 29
Joined: Mon 10 Nov 2014, 18:09

Re: Nystart?

Post by dreamqueen »

Okej. Det ska jag kolla. Har samsung ☺
Larsgr
Posts: 49
Joined: Wed 26 Jan 2011, 11:30

Re: Nystart?

Post by Larsgr »

dreamqueen
Posts: 29
Joined: Mon 10 Nov 2014, 18:09

Re: Nystart?

Post by dreamqueen »

Tack för länken för jag kunde inte hitta den genom att söka.
martin
Posts: 174
Joined: Wed 04 Jul 2012, 08:53

Re: Nystart?

Post by martin »

Då är vi två nystartade, själv är jag igång igen efter ett nästan två år långt uppehåll. Jag kom till lektion 42 första omgången, nu börjar jag om från början. Piggare, motiverad och med lite mer tid till det hela.

Lycka till!
Post Reply