MM

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
paka
Posts: 5
Joined: Sun 14 Sep 2014, 18:22

MM

Post by paka »

Gör MM på sajten flashing numbers. Höjer ett steg för varje ny lektion, men har två problem:
För det första har jag någonstans halkat två steg efter, så att nu när jag snart har klarat av lektion 19 och egentligen skall höja till 90 tvåsiffriga tal kommer jag i själva verket upp till 70.
För det andra går det inte bättre i samma takt som jag höjer. Jag kanske klarar ett par tre fler rätt för varje dag, men eftersom jag samtidigt höjer med tio tal minskar ju den procentuella andelen rätt hela tiden. Det känns lite nedslående.

A) Tycker du att jag ska fortsätta som jag gör eller vänta med lektionerna tills jag kommit ikapp med MM?
B) Hur många procent rätt tycker du att man ska ha innan man kan gå vidare och höja svårighetsgraden?
paka
Posts: 5
Joined: Sun 14 Sep 2014, 18:22

Re: MM

Post by paka »

För att visa vad jag menar tar jag med mina bästa resultat hittills, eller kanske jag skulle säga "minst dåliga".
13/20
22/30
16/40
26/50
27/60

Fattar?

Tilläggas kan att jag inte tycks kunna använda samma cicerobild mer än en gång/dag, annars blandar jag bara ihop omgångarna och resultaten blir sämre. Jag har 100 cicerobilder.
wrox88
Posts: 54
Joined: Mon 03 Feb 2014, 15:49

Re: MM

Post by wrox88 »

Målet med MM i kursen är inte att minnas alla talen, utan att konstant pusha gränsen för kopplingstid och mängdträning. Hörde någon säga att ligger du på 50% bör svårighetsgraden ökas. Från vad jag kan se på dina resultat är du på helt rätt spår.

Du har även helt rätt angående att använda cicerobilderna max 1 gång per dag.

Sammanfattat:

A) Ja.
B) Oväsentligt, fortsätt pusha.
paka
Posts: 5
Joined: Sun 14 Sep 2014, 18:22

Re: MM

Post by paka »

Tack wrox88! Nu känns det bättre. Har Mattias något att tillägga?
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: MM

Post by Mattias »

Hej Paka,

Sorry för sen feedback. Du har absolut ingenting att oroa dig för. Det är precis så där det ska se ut! Bara att fortsätta öka. Men använda bara dina cicerobilder en gång om dagen för MM, resten av tiden kan du lägga på att skapa fler.

Det ser kanonbra ut!
/Mattias
Post Reply