24:an klar

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
hakan
Posts: 2
Joined: Thu 24 Sep 2009, 14:55

24:an klar

Post by hakan »

Det var med viss tvekan jag startade testet i lektion 24.
Det gick dock ganska bra med 5 fel, men det var typ en siffra fel
och inte helt hjärnsläpp. Varför fanns då tvekan innan testet?
Därför att jag nämligen är en notorist antecknare. Jag har aldrig litat på att viktiga telefonnummer, koder och annan information ska finnas. Ibland försöker man minnas inköpslistan, när man ska åka och handla. Även om jag tror att jag kommit ihåg allt så kollar jag på listan innan jag går till kassan.
Jag ser också framför mig den pinsamma situtionen i kassan på Ica, när jag inte minns min kod (och kontanter, ja det har man aldrig när det behövs).
Problemet är att man inte riktigt litar på sig själv och sin förmåga.

Lösningen som sagt, har varit att skriva lappar och anteckningar som går att återvända till. Om sannngen ska fram händer det att jag ibland inte vet vad texten på lappen betyder eller varför jag skrev den.

Efter att jag startade med lektionerna har jag försökt att inte
noterat allt och hittills har jag inte glömt något av vikt.
Självförtroendet,att lita på sin förmåga, ökar hela tiden och att det skulle gå att minnas så mycket information, som fastnar fort utan att lägga ner mycket jobb, är helt otroligt.

Nu känns det som jag är riktigt på gång och det är också kul att
lära. Även i yrket, som chef inom teknik, har detta börjat ge mer säkerhet då jag oftst kan minnas information från möten utan anteckningar och hålla reda på nya kontakter o.s.v
Jag kan verkligen rekomendera Minnesskolan till er som tvekar,det fungerar verkligen!
Sofia
Posts: 27
Joined: Wed 07 Oct 2009, 11:59
Location: Linköping

Re: 24:an klar

Post by Sofia »

Det är värt ett gigantiskt grattis från mitt tangentbord!

Den där anteckningsniten känns verkligen igen. Det är som en sjukdom.
hakan
Posts: 2
Joined: Thu 24 Sep 2009, 14:55

Re: 24:an klar

Post by hakan »

Tack Sofia! :D
Jag glömde att skriva att det tog 37 minuter. För mig var det i alla fall bättre än jag hade kunnat tro innan.
Post Reply