Pepp Motivation Järnvilja

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Inspire
Posts: 21
Joined: Mon 30 Aug 2010, 23:55

Pepp Motivation Järnvilja

Post by Inspire »

Pepp Motivation Järnvilja

Jag har precis börjat om från början (efter flera års uppehåll) uppenbaraligen om man läser datumet för mitt medlemskap. Då kom jag endast en lektion så det var lätt bestämt att börja om från början. Nu har jag tagit mig fram 3 lektioner så redan har jag tripplat mitt resultat. Jippi! Faktiskt gjort 4 när detta publiceras på forumet.
Jag letar efter pepp för att inte ge upp igen. Om jag ska lägga 3h/dag på detta/dag då har jag inget liv kvar. Framförallt tror jag att min sömn kommer att bli påverkad och därmed i förlängningen mitt jobb vilket inte är något jag har råd med i nuläget då jag bara har en provanställning. Låter detta som ursäkter? Ja, det stämmer säkert på något plan. Men det gör inte att pendling, långa minst 9h arbetsdagar och därtill ibland arbete på obekväm arbetstid gör det lättare. Det positiva är att jag har i alla fall inte någon familj som blir lidande om jag går in i nörd mode för att skaffa mig ett superminne.

I teorin förstår jag verkligen varför det är viktigt att köra ofta minst 3 lektioner/vecka därför att jag märker hur mycket motstånd det finns till att ta tag i det igen. Man känner sig dålig, tänk om jag aldrig lyckas, … jada, jada, jada.

Någon av er där ute som varit i en liknande situation och kan dela med er av hur ni tog er vidare? Alternativt hittade ett lager med 7 tunnor järnvilja under sängen.
Vad motiverar er? Vad driver er framåt även om det är motigt?
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Pepp Motivation Järnvilja

Post by Florian »

Strunta i rekommendationen om minst 3 lektioner per vecka och kör i ditt egna tempo. Om du känner att lektionerna blir en börda kan det vara läge att göra något annorlunda. Själv tycker jag att det viktigaste för att nå framgång är kontinuitet. Försök att sätta som mål att köra 15-20 min (eller en övning) om dagen, oavsett vad. Varje dag. Om du vill göra mer så kan du göra det - men aldrig mindre än 15 min! Hinner du inte under dagen får du stanna uppe lite längre. Efter ett tag kommer det kännas lättare och lättare. Det kanske tar lite längre tid, men till slut kommer du ändå nå fram. Jaja, det är min åsikt i alla fall. :)
Post Reply