Jag är spärrad från att skicka meddelanden...

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
minplats
Posts: 4
Joined: Thu 12 Dec 2013, 13:57

Jag är spärrad från att skicka meddelanden...

Post by minplats »

Hej,
min lektionssida har låst sig. Det står att jag har ett meddelande öppet men på meddelandet står det att det är stängt och jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli mer stängt... Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra i lektion 19 på punkt 3.2.2. med formlerna för trianglars yta. Jag saknar en utförlig beskrivning av hur jag ska visualisera formlerna och strukturera memoreringen. Har ni några ytterligare tips?
Linn
Posts: 52
Joined: Wed 02 Oct 2013, 15:21

Re: Jag är spärrad från att skicka meddelanden...

Post by Linn »

Hej,

Jag tror att anledningen varför du inte kunde skicka ett nytt meddelande var för att du hade ett uppe som jag inte svarat på förut. Nu ska det meddelandet gå att stänga och så kan du skapa ett nytt. Hojta till igen annars!

Kopierar in mitt svar här också för säkerhets skull:

När du lärt dig benämningarna på de olika vinklarna och sidorna så räcker det med att bara titta på de röda strecken. Du vet att det är totalt 4 st figurer du ska återkalla så du behöver inte göra någon koppling, det räcker med att du ser hur de röda strecken sitter samman och sedan kommer det att räcka för hjärnan att få musikinstrumentet triangel som ledtråd.

/Linn, Mind Academy
Post Reply