Utvärdering efter lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
martinek
Posts: 25
Joined: Sun 20 Jan 2013, 22:19

Utvärdering efter lektion 24

Post by martinek »

Jag heter Martin, 23 år gammal, jobbar som GIS-handläggare (Geografiska informationssystem).

Testet tog 16 minuter (skrivhastigheten för hand bromsade mig rätt rejält), 1 fel. Felet var ett slarvfel, skulle haft informationen från 4.5.2 men råkade ta från 4.6.2. Lite irriterande, men nåja :).

Jag rekommenderar kursen till alla! Den är jäkligt tuff de första lektionerna i början men sen flyter det på. Det finns absolut inget bättre sätt att memorera information som innehåller exakta fakta. Jag är dock personligen mycket mer intresserad av övergripande, djupare resonemang. Exakt fakta brukar jag oftast komma ihåg automatiskt i den mån jag behöver det, eller skriva upp om det är extra viktigt, och det jag glömmer är sånt jag inte behöver (jag är rätt bra vän med mitt "vanliga" minne). Annars ser jag det nog helt ärligt rätt så mycket som ett partytrick. Jag har lite svårt att se vad jag ska memorera exakt numerisk data för förutom för skojs skull? Det hade naturligtvis varit extremt annorlunda om jag hade hållit på med fysik och matematik osv, det är GMS-metoden helt guld för ju.

Men jag är säker på att GMS-metoden fungerar utmärkt till övergripande resonemang och mer avancerad (mer abstrakt) information också. Ska bli oerhört kul att gå vidare i kursen och lära mig detta. Ser även fram emot språkmodulen, tror det kan vara extremt effektivt till att pressa in massor med nya ord på andra språk i huvudet :).
Post Reply