Tävling - hjälp mig med boktitel

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Tävling - hjälp mig med boktitel

Post by Mattias »

Någon som kan knäcka denna nöt? ;)

Jag postade detta på min Facebook:
Min nya bok kommer ut i höst. Den ska hjälpa skolungdomar och studenter att minnas och förstå allt de behöver lära sig i skolan. Ribban ligger högt, men upplägget är unikt och förläggaren är eld och lågor. Däremot har vi en viktig nöt kvar att knäcka, och det börjar bli bråttom - bokens TITEL.

Bästa förslaget belönas med ett signerat förhandsexemplar och möjligen också sin egen titel på framsidan! Titeln ska alltså rikta sig till studerande (och deras föräldrar!). Kort, klatschig, intresseväckande, beskrivande, fyndig, eller något helt annat som jag inte tänkt på. Deadline är denna vecka, sharp. Antingen kan du skicka förslag till info@mattiasribbing.se eller så kan vi ju spåna tillsammans här i kommentarerna, vilket kunde vara kul. Nån som är på? :)
mrhangover
Posts: 10
Joined: Wed 22 Aug 2012, 02:36

Re: Tävling - hjälp mig med boktitel

Post by mrhangover »

Eftersom din förra bok (iallafall den jag känner till) heter Vägen till mästarminne, så tycker jag denna borde heta: Vägen till MVG!

Där MVG betyder Mycket Viktiga Grundkunskaper!

;-)

/Jörgen
martinek
Posts: 25
Joined: Sun 20 Jan 2013, 22:19

Re: Tävling - hjälp mig med boktitel

Post by martinek »

Gillade ditt förslag mrhangover! Dock har ju skolorna bytt betygsskala nu så att ha med referensen till MVG kanske kan få boken att låta som om den är ett par år gammal fast den är pinfärsk.
mrhangover
Posts: 10
Joined: Wed 22 Aug 2012, 02:36

Re: Tävling - hjälp mig med boktitel

Post by mrhangover »

Hmm, tänkte inte på det! :-)

Men nånstans lockar det nog mest med en titel hur man får toppbetyg på enklaste sätt. Åtminstonde för föräldrar!?!

;-)

/Jörgen
Krossmaskinen
Posts: 59
Joined: Sun 24 Mar 2013, 09:32
Location: Åkersberga
Contact:

Re: Tävling - hjälp mig med boktitel

Post by Krossmaskinen »

"Slösa inte tid på att plugga"
;D Kontroversiell och säkert ögonfångande. Istället för att slösa tid på att sitta och plugga/nöta saker, så lär man sig dem direkt istället!

Eller, "sluta nöta, lär dig direkt istället".

Ser fram emot boksläppet! Är förhoppningsvis igenom kursen vid det laget :)
Krossa allt mostånd!
Post Reply