The Brain Train - MM on the go.

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Jag har hackat ihop en liten web app för att kunna träna när jag inte har MM tillgängligt. Man kan memorera siffror och kort. Anpassat för mobila enheter. Inte så vältestat. Väldigt spartansk. Varsågod att använd så länge den ligger uppe. Kommer kanske att bygga den som android app för kunna spara inställningar och få vibrate. Inspiration från MM men helt i javascript så den skall funka i de flesta webläsare. Rapportera gärna om ni testar och hittar någon bugg eller har önskemål på features, lovar dock inte att jag fixar något, detta var bara ett hobbyprojekt.

finns här:
http://home.aland.net/ma20179-p1/
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by Florian »

Stiligt! :)
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by Mattias »

Wow, riktigt häftigt!

Eftersom det var fritt fram för önskemål så kommer jag med ett direkt, helt för egoistiska syften ;) Det skulle vara kanon att kunna köra 0,5 sek per element för att pusha igenkänningen av figurkoder (så kan man helt enkelt hoppa memoreringen). Är det krångligt att lägga till?

Hur som helst så är jag imponerad! :)

Mvh,
Mattias
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Tack för feedbacken. Det är lätt fixat, jag måste se över inställningssidan, den är svåranvänd åtminstone på min telefon. Sen måste jag göra svarssidan för kort tydligare så man ser när man gett ett svar.
Larsgr
Posts: 49
Joined: Wed 26 Jan 2011, 11:30

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by Larsgr »

Snyggt!!!!!

Dock fungerar inte korten i min Internet Explorer,
första kortet dyker upp men nästkommande bilder
är tomma.
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Tyvärr så har ie lite dåligt stöd för html5 och css3 vad jag har förstått, tex animeringar som jag använder för att tona ut bilderna. Du måste nog tyvärr skaffa dig en modern webläsare eller använda en smartphone. ;-)
Larsgr
Posts: 49
Joined: Wed 26 Jan 2011, 11:30

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by Larsgr »

Japps, firefox på lapptoppen och min Android fungerar klockrent.
niklasbe
Posts: 47
Joined: Thu 05 Apr 2012, 10:47

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by niklasbe »

Suveränt!! Klart användbart!!!

Eftersom du bad om feedback; jag har inte kommit så långt i utbildningen utan har bara hittills lärt mig nr 1-50. Skulle vara kanon om man kunde ställa in hur högt räkneverket ska gå. På det sättet skulle man kunna använda din lösning genom hela utbildningen genom att sucessivt höja räkneverket.

P.S Hoppas den kommer som Iphone-app.......
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Kul att den gillas.

Jag håller faktiskt på att fixar med inställningssidan och det kommer att vara möjligt att ange intervall samt att ange att siffrorna inte upprepas för figurkodsträning.

Tanken från början var att det skulle gå, och går fortfarnade relativt lätt att koden skall kunna byggas till iphone, android osv. Problemet med iphone är väl främst apples regelverk och det faktum att man måste bli medlem och betala typ 100 dollar för att öht få chans att lägga något på deras appstore och jag är inte sugen på att betala det eftersom jag inte räknar med att tjäna något på detta. På android kan man ju intallera appar som inte liger på play men det funkar vad jag vet inte på iphone.
niklasbe
Posts: 47
Joined: Thu 05 Apr 2012, 10:47

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by niklasbe »

Kul att höra att intervall är på gång - det ser jag fram emot!
Post Reply