Pilotinspelning i Göteborg 16 april

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Pilotinspelning i Göteborg 16 april

Post by Mattias »

Hej!

En programutvecklingsgrupp på SVT håller på att skissa fram ett nytt tävlingsprogram som kommer att bli både lärorikt och roligt. Det heter MegaMind och hjärnan står i fokus och tävlingstrenarna bygger på Gardners uppdelning av olika intelligenser.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Howard_Gardner

Är det någon här som vill vara med på kul? Jag tror lätt att Mind Academy skulle slå Mensa-folket ;) Det hela kommer alltså INTE att sändas i tv, utan är bara en del i utvecklingen av programmet.

Jag vidarebefordra en del av mailet jag fick. Maila mig om ni är intresserade, så vidarebefordrar jag kontaktinfo.

Mvh,
Mattias
Den 16 april ska vi göra lite pilotinspelningar av några av våra moment till MegaMind, samt lite kringgrejer - det ska klippas ihop en promotape av detta, och den är dels beslutsunderlag för Svt, dels något som företaget kan använda för att visa andra tv-bolag vad vi sysslar med.
Min fråga är om du vet något whiz kid som skulle kunna vara med och leka. Gärna en ganska ung en, väldigt gärna en tjej. Det här är ju inget som ska sändas, men vi behöver ändå en ganska trovärdig cast för insäljandet. Har ganska bra snubbar, bl a Mensas pr-ansvarige. Men väldigt få tjejer har anmält intresse via mina krokar.
Post Reply