Larrxis journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Larrxi
Posts: 4
Joined: Mon 03 Aug 2009, 08:10

Larrxis journal

Post by Larrxi »

Hej gott folk!
Det är snart två år sen jag köpte den här kursen. Första gången jag försökte börja tog jag mig väl halvvägs genom första lektionen och vid ett annat tillfälle tog jag mig igenom hela första lektionen innan jag gav upp.

Nu är det dock nya tag. Jobbar i Helsinki just nu och planerar universitet nästa höst. Så det är väl nu om någonsin man skall tvinga sig själv till det här. Jag är alltså tvåspråkig finska/svenska. Finska hemma och bott i Sverige tills nu med gymnasiet bakom mig. Har inte hjälpt mitt minne i alla fall att kunna två språk flytande.

Första lektionen tog 2 timmar 32 minuter.
Det var väl hälften av kopplingarna som satt efter första gången. Det gick bra ända till övning 4 då man blev lite hungrig och uppmärksamheten började flacka, men jag körde på. Får se till att äta tillräckligt till före gång.
Larsgr
Posts: 49
Joined: Wed 26 Jan 2011, 11:30

Re: Larrxis journal

Post by Larsgr »

Hej och kul att du ger dig på't igen.
Jag ska inte säga så mycket om takten, det går rätt segt för mig med av olika anledningar.
Dock borde du inte se det som att du "tvingar dig", jag tycker att lektionerna är rätt nöjsamma
även om man blir lite slut i skallen ibland.
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Larrxis journal

Post by Florian »

Jag håller med föregående skribent med att lektionerna är rätt nöjsamma. "Problemet" som jag ibland kan uppleva är att viljestyrkan saknas till att påbörja lektionen. Det kan vara till hjälp att försöka blicka framåt - tänk vad skönt det kommer kännas när du sitter där med ditt superminne! Försök att hålla motivationen på topp hela tiden! :)

Finns så otroligt många ursäkter man kan komma på för att inte påbörja en lektion just idag, och det är det som skiljer de framgångsrika från resten. De framgångsrika behöver inga ursäkter...

  • If you really want something in life, you make time for it. Find a way - or find an excuse.
simonides
Posts: 48
Joined: Wed 06 Oct 2010, 12:53
Location: Skåne

Re: Larrxis journal

Post by simonides »

Bra skrivet Florian!
Fortsätter man så vet man att man kan bli bättre. Ger man upp så är man i alla fall säker på att inget händer.
Larrxi
Posts: 4
Joined: Mon 03 Aug 2009, 08:10

Re: Larrxis journal

Post by Larrxi »

Hoppsan! Var ett tag sen men lektion 2 avklarad. Får börja planera in två kvällar i veckan till detta. Vet inte tiden då det var under två olika dagar men 2-3 timmar.

20 cicerobilder lades till men blev ett rum mellan två tidigare så nu har jag flyttat på rummen så nu är 10-20 nya och de gamla flyttats fram. Inte så bra kanske med tanke på att man vill ha siffran från en specifik möbel men rummen skulle vara medsols.

Tack för kommentarerna!
Post Reply