Nystart

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
lkennet

Nystart

Post by lkennet »

Nu har jag tänkt ta mig i kragen och börja igen efter ett långt studie uppehåll :)

Jag kom till lektion 26 och funderar hur jag på smidigaste sätt kommer på banan igen då jag inte har hållit på sen i höstas.

Ska man börja om från första lektion eller ska man kolla igenom tidigare lektioner och repetera lite för att sedan fortsätta där man var på lektion 26?

Vad tro ni är bäst?

//Kennet
Mattias
Webbplatsadministratör

Re: Nystart

Post by Mattias »

Hej Kennet!

Mitt råd är att få igång memoreringsförmågan igen med MM. Sätt som första mål att komma upp i samma resultat som tidigare. Det här går mycket fortare än man kan tro. När man kommer igång efter ett uppehåll blir man ofta mycket bättre ganska fort. Förvånansvärt mycket av den gamla träningen sitter kvar i bakhuvudet. Det är bara att komma över den första "komma-gång-tröskeln".

För att komma igen med långtidslagringen av riktigt information är mitt råd att reparera kopplingarna som kan ha försvunnit ur andra kursmodulens databas. Dessa lektioner bör gå ganska fort eftersom du gjort samma kopplingar tidigare. Om du vill kan du börja med att testa dig själv och skriva ner vad som eventuellt finns kvar och sedan reparera resterande kopplingar.

Sammanfattningsvis kan du alltså hoppa över den första kursmodulen om du kör MM och reparera det som saknas i den andra.

Lycka till! :)
Mvh,
Mattias
Post Reply