24:an avriven...

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
ola.lindquist
Posts: 7
Joined: Mon 07 Feb 2011, 16:17

24:an avriven...

Post by ola.lindquist »

Happ… Så var de 24 första lektionerna plötsligt avklarade då. Fyra del på testet känns faktiskt pinsamt. Inte minst som de beror på generalsfelet att inte gå tillbaka och titta igenom svaren före rättning. Tid dryga 30 minuter.
Som 36 årig lärare borde jag väl veta bättre – en genomgång till och jag hade spikat det.

Tankar om kursen så här långt. Jag är riktigt imponerad över hur bra teknikerna fungerar och, inte minst, vilka mängder information som faktiskt går att lagra tämligen lätt. Första modulen krävde tid och ansträngning – inte minst de abstrakta orden som skulle lagras med konsonans orsakade en del svordomar. När de sedan kom till modul två så fungerade det mycket bättre när det skulle konsonanseras(?). Kanske för att det blev mer ”mening” i det hela när det fanns riktiga fakta bakom eller så har jag bara tränat upp hjärnan. Sista lektionerna gick riktigt snabbt att göra klart och saker och ting fastnade snabbt och säkert.

Memorization Masterträningen går väl i vågor. Ibland känns det som det lossnar helt och andra gånger undrar jag vad jag håller på med. Det känns ibland som om bilderna är tydliga men inte vill fastna och överskrivningarna går så där. Nå, det är bara att jobba vidare antar jag.
Post Reply