Lektion 24, avklarad

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
alta9039
Posts: 1
Joined: Tue 25 Jan 2011, 01:13

Lektion 24, avklarad

Post by alta9039 »

Hej,

Jag heter Alexander är 22 år och studerar vid uppsala universitet. Väldigt besviken på mitt resultat då jag vad riktigt säker på att jag skulle kamma hem full pott. Dock blev det 4 fel varav alla var riktigt slarvfel. Hade rätt bild i huvudet men skev fel nummer. Exempelvis blev 37 till 35, små grejer, men som ändå gäckar en. Gjorde testet på knappt 30 minuter.

Tycker lektionerna har fungerat bra. Det är stämmer verkligen som ni säger att man måste ta sig tiden att verkligen träna upp minnet. Gillar gym liknelsen! Dock blir de ofta rätt dåligt med tid och lektionerna är tidskrävande, speciellt den första modulens lektioner. Detta gör att jag inte alltid hunnit med minst 3 lektioner på en vecka. Har istället, vid sådana tillfällen, delat upp en lektion i två delar och suttit kanske en timme två kvällar istället. Vidare förstår jag tanken och vikten av att använda programmet memory programvaran. Dock blir det ännu ett tidskrävande moment vilket blir svårt att finna tiden till ibland. Men som sagt, är väldigt nöjd med kursen hittills och vill gärna tro att jag har förbättrat minnet avsevärt redan! Ser fram emot modulen för att lära sig ett nytt språk!
Post Reply