nyfiken

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Post Reply
Mr_Mago
Posts: 1
Joined: Thu 10 Sep 2009, 18:01

nyfiken

Post by Mr_Mago »

Ni som är studenter på denna sidan vad har ni fått för resultat, hur mycket tid har ni lagt per dag och på hur kort tid har ni fått resultat.

Det jag skulle vilja är att bli smartare genom att komma ihåg det jag läst och förstå det jag läser bättre. Komma ihåg svåra ord mm.

Jag läste en bok som heter Träna Minnet nyligen och metoden där är att visualisera. Visst det gick bra för att komma ihåg en lista, men hur skulle man komma ihåg texten i en hel bok genom visualisering?
Är det likadan metod här och hur funkar den i praktiken?

Såg även det skulle vara något kompisrabatt erbjudande, men jag hittar inget om den på sidan... Lite saftigt att lägga ut nästan 4000 under lågkonjuktur :roll:

Tacksam för lite feedback av er här på sidan och erfarenheter mm av GMS.
Henrik
Posts: 19
Joined: Tue 25 Aug 2009, 12:02

Re: nyfiken

Post by Henrik »

Nu har jag inte kommit så långt, och kanske varit lite ostrukturerad, men visst tycker jag att det ger resultat. På den nivå jag nått handlar det mest om att memorera förkortningar, siffror och liknande. Det handlar om att lära sig de grundläggande teknikerna för framtidens memorering av böcker. Och visst har min förmåga att memorera exploderat, även om den är lite skakig...inte ens chans att jag skulle kunna memorera långa listora av slumpvisa förkortningar eller siffror för två månader sen. Så det jag hittills lärt mig talar för att även fortsättningen håller vad den lovar.

Utan att ha läst din bok om visualisering tror jag att det jag kommer att få i framtida lektioner är en förmåga att tillämpa visualiseringar och de tekniker jag håller på att lära mig. Det som skiljer den här kursen från andra metoder jag tittat på är att den tar strukturen till en helt annan nivå. Jag ser framemot databasbyggande etc.

Men visst tar det tid. Jag har varit lite oregelbunden i mina studier, och det straffar sig. Annars tar varje lektion kanske snarare mer än mindre än de planerade två timmarna, men jag försöker dela upp dem i små delar.
Post Reply