Examensprov och utvärdering

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Brightside
Posts: 1
Joined: Mon 04 Sep 2023, 09:24

Examensprov och utvärdering

Post by Brightside »

Hej!
Testet tog 31 min och jag fick totalt 1 (slarv)fel. Supernöjd med det! :D
Jobbar som affärsområdeschef på ett större konsultbolag.

Recension

Riktigt bra:
Fascinerande att det går att lära in fakta på det här sättet. Ett imponerande arbete ligger bakom att ta fram GMS-metoden, och definitivt värt pengarna för att få lära sig upplägget. Superbra med filmerna som Viktor spelat in. Gör att man får båda lite pepp, uppmuntran och bra instruktioner mellan övningarna! Bra pedagogik där färdigheter lärs ut, repeteras och byggs på.

Bättre:
Det har verkligen inte varit en quick-fix att lära sig detta, utan verkligen hårt jobb. Lektionerna kunde därför vara betydligt kortare, för att skapa momentum och mindre "motstånd" att göra jobbet. Nu slutar dessutom många lektioner med läxor och att man ska göra ännu lite mer. Ni skriver att man kan dela upp lektionerna, men tror ni skulle vinna mycket på att dela upp dem. En halvtimme styck, och lägga in dem i sitt veckoschema precis som annan träning. Ska man göra läxor, eller gå in och nöta på IAM, då får de bli en egen lektion osv.

Filmerna med Viktor kan vara ännu fler, han blir en "kompis" som följer och peppar en, vilket gör det mycket lättare och roligare, men försvinner ju lite under min första databas.

Informationen som lärs in i "min första databas" är utifrån min högst personliga åsikt, rätt trist. 😄
Fattar att det är jobbigt att Sverige-anpassa innehållet, men att rabbla Sydamerikas floder utan sammanhang, fältslag som jag aldrig hört talas om, Stickan Karlssons anställningsnummer eller elektronsammansättningen hos Krom är för mig rätt ointressant. Att t ex lägga in fakta från Sverige, älvar, kungar, okända fältslag osv skulle göra det mycket roligare.
Fattar att poängen inte är själva informationen, utan övningen och förståelsen, men när man ändå ska traggla något så underlättar det så klart om informationen är lite intressant. Med det sagt, viss information är ju faktiskt kul, som planeterna i solsystemet, kända personers levnadsår osv!

Med det sagt - ändå supernöjd med kursen, stort tack till er, ibland känns det verkligen som en hemlig superkraft som man fått lära sig! ✨😊🙏
Post Reply