Lektion 24 avklarad, utvärdering

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
emitib
Posts: 1
Joined: Thu 01 Jul 2010, 11:15

Lektion 24 avklarad, utvärdering

Post by emitib »

Namn: Emilie
Ålder: 18
Sysselsättning: Går tredje året på gymnasiet

Test
Tid: 24 min
Antal fel: 3

Så nu var den 24 lektionen och alltså testet avklarat :). Testet gick okej även om jag inte är helt nöjd. Eftersom jag vet att jag är väldigt långsam vid återkallningen (tankarna far ofta iväg åt annat håll) så försökte jag skynda på lite, vilket resulterade i några förargliga fel.

Innan jag börjat kursen var jag något för optimistisk. Jag tänkte ”ja perfekt, jag gör kursen på några månader, sen kan jag gå sista tiden på gymnasiet och bara samla på mig information, jag skulle inte behöva plugga någonting alls, tänk så mycket fritid jag kommer få, och så kommer jag slippa att folk blir arga eller ledsna på mig när jag inte kommer ihåg vad de säger!”. Det där med några månader gick ju inte direkt som jag tänkt mig. Jag kanske till och med är den som tagit längst tid på mig på den här kursen, vem vet.

De första lektionerna går trööögt men det är även roligt när man kommer ihåg bilderna och på så sätt informationen. I början var det bästa sättet för mig att göra kopplingarna så roliga som möjligt, det var då både lättare att komma ihåg och lite roligare att göra lektionerna. Nu fungerar det med ”tråkiga” kopplingar också (kanske lite svårt att göra en rolig koppling av ett kassaskåp och ett armband). Hur som helst går det lättare nu och tiden det tagit att göra de sista lektionerna har varit mycket kortare än för de första. Jag har fortfarande lite problem med koncentrationen så därför tar framförallt återkallningarna för lång tid.

Som sagt har det gått (mycket) mer än några månader nu och jag är inte ens halvvägs… Främsta anledningen är att den tid jag lagt på kursen har varit långt ifrån optimal. Skolan, träning och annat som livet för med sig har tagit upp för mycket tid så kursen har blivit uppdelad som i perioder. Ibland har jag gjort 3-5 lektioner i veckan och ibland har det blivit ett uppehåll. Det har jag dåligt samvete för och dessutom tror jag att resultatet blivit bättre om jag haft lektionerna mer kontinuerligt.

Men jag är fortfarande optimistisk (dock inte föör optimistisk), jag har insett att jag inte kan göra det perfekt så ska nu köra på så gått det går, för jag tror att fördelarna kommer att vara skyhöga när kursen väl är avslutad. Jag kommer stolt komma ihåg vad alla personer säger till mig, jag kommer vara som ett vandrande intressanta-saker-lexikon, jag kommer kunna gå flera universitetsutbildningar samtidigt…ja fast det återstår ju faktiskt att se, jag vill ju inte ska vara fööör optimistisk :) .
Post Reply