Varför för DU ingen journal än?

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Varför för DU ingen journal än?

Post by Florian »

_________________________________________________________________________________________________________

Ja, varför egentligen? Du läser just nu en artikel som ligger under kategorin "Journaler". Jag drar därför slutsatsen att du åtminstonde redan har lusläst i några träningsdagböcker, och att du är intresserad av andras erfarenheter och åsikter om kursens alla lektioner o moduler. Om du nu redan har läst lite i dessa;
  • Vad tyckte du om dom?
    Var det inspirerande? Motiverande?
    Gav det dig hopp?
    Gjorde det dig nyfiken?
    Gav det dig något?
Om ja, så har du redan det första argumentet till varför just du ska börja föra en journal om din minnesträning! Varför neka andra något som du själv uppskattade, samtidigt som du kan göra dig själv en tjänst? För genom att skriva en träningsdagbok/journal kan du förbättra dina resultat direkt med minst 10%!

_________________________________________________________________________________________________________

Så vad kan man då skriva i en träningsjournal?
Teoretiskt sett så kan du ju faktiskt skriva vad som helst så länge det inte strider mot Sveriges grundlag - praktiskt sett vore det nog smartare att skriva om saker som är relaterade till minnesträning. Det kan vara allt möjligt - du kan presentera resultat från lektioner eller andra övningar, du kan reflektera och kommentera över dessa, du kan ställa upp mål mm. Tillsammans med andra forummedlemmar har du även ett gyllene läge att diskutera kring dessa saker, få eller ge tips, eller bara inspirera andra att fortsätta jobba. Tänk på hur du känner dig när du läser andras journaler. Vad vill du läsa om? Vad gjorde dig motiverad? Vad har du lust att skriva om? :)
_________________________________________________________________________________________________________

Så börja skriva en journal redan idag. Bättre att börja sent än aldrig!

Minnesvärda Hälsningar
FLORIAN
UriBentMe
Posts: 16
Joined: Tue 02 Mar 2010, 12:31

Re: Varför för DU ingen journal än?

Post by UriBentMe »

Roligt inlägg! Jag läste mest journaler i början för att få lite hopp. Folk som också varit dåliga i början blev bättre, och då tänkte jag att jag själv också nog skulle bli det. Men sen skaffade jag ingen egen, mest för att jag var rätt slut efter lektionerna och ville göra något annat. Men jag kan ju erkänna nu att jag kanske borde ha skaffat en från början..för det skulle varit rätt kul läsning nu. :D
Post Reply