Testet avklarat

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
CallleH
Posts: 2
Joined: Sun 22 Nov 2009, 20:58

Testet avklarat

Post by CallleH »

Namn: Calle
Gör: Pluggar till civilingenjör i Linköping
Ålder: 24 år
Tid på testet: 40 min
Antal fel: 2

Jodåå... 2 fel, känns ok. 40 minuter känns mindre ok om man jämför med andra här på forumet. Jag borde ha övat mer på att hoppa runt i stödbildssystemet.

Min hjärna är lat, om jag någon gång har märkt det under mitt liv så är det under denna kurs. Har alltid varit ganska långsam och bekväm i skolan, tanken hoppar över till något annat och flyger iväg, svårt med koncentrationen. När man tränar med Improve Memory 2.0 är det memorera eller dö som gäller! Eller inte riktigt kanske, jag har iaf märkt att träningen gör skillnad :P
Jag har inga erfarenheter av minnesträning sedan tidigare, men GMS verkar helt klart ha stor potential. Det vore spännande att se den värld där minnesträning är obligatoriskt i grundskolan. Jag har upplevt första delen av kursen som ganska pedagogisk och lätt att följa... svårare har det varit att hitta motivation och framför allt tid, det är ju ungefär ett halvt år sedan jag registrerade mig :|

Jag har hittills hemlighållet min minnesträning för familj och de flesta vänner... kanske just för att jag var rädd för att få press på mig utifrån att prestera. Totalt sett så är jag mycket nöjd med kursen och ser fram emot att träna vidare, speciellt att memorera kortlekar. Så jag kan "komma ut ut garderoben" :D
Post Reply