Intensivträning Kursmodul 1

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Roseau
Posts: 2
Joined: Thu 27 May 2021, 11:16

Intensivträning Kursmodul 1

Post by Roseau »

Har precis genomfört lektion 4 i kursmodul 1.

Blev uppmanad av Viktor att börja föra journal och jag förstår vikten av detta. Som nybörjare vill jag komma framåt så fort som möjligt, men jag vet också att forcering kan vara kontraproduktivt. Så det är bra att lektionerna är låsta så att jag inte går händelserna i förväg.

Tragglar med visualisering och ibland är det klockrent, men när jag försöker för "hårt" så misslyckas jag. Jag förstår att det kommer att ta en stund innan detta sätter sig.
Jag kommer att avsätta tid varje dag för övning. Kanske jag inte gör lektioner i Mind Academy varje dag men jag tränar figurkoder och Ciceros när möjlighet görs.

Tycker att 00-10 kommer hyfsat automatiskt vid träning på figurkoder.se ca 1,1-1,3 sekunder, inte så snabbt kanske men det finns potential till förbättring :-D
Cicero: 3 färdiga rum så här långt. Jag hoppar över ett av mina rum ibland, det första är enkelt; hallen sedan kontoret därefter badrummet. Av någon anledning går jag ibland från hallen till badrummet direkt. Kanske beror det på att jag vid dessa tillfällen sitter på kontoret och pluggar!?
Fria associationer har jag svårt att hitta rätt ordning på, måste träna dessa mer.
Nu är det alldeles för fint väder att sitta inne. Ska prova memorering och cykling, kan bli spännande ute i skogen;-)
Post Reply