klar med lektion 8

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
smulan
Posts: 5
Joined: Fri 24 May 2019, 18:47

klar med lektion 8

Post by smulan »

En svår övning med fler stödbildsnivåer. Jag hade väldiga problem med att komma ihåg alla stödbilder vilka som hörde ihop med stödbildsplatsen.Tog mig lång tid och många upprepningar. Vet inte om jag gjorde något fel eller om det var för mäktigt för mig. Jag fick lov att skriva ner alla landskap i bokstavsordning och städer tillsammans med bilderna för att få någon ordning på allt. Jag har inte några problem med att minnas våra landskap men det minnet vilar på kartbilder över landets indelning i tre stora delar och dessa delars tillhörande landskap. Det var svårt att se landskapen i bokstavsordning. Jag vet inte om det gamla minnet var till någon hjälp eller om det var det som försvårade för mig. Efter två dagars upprepning och minnesträning så har jag fortfarande problem och missar ibland, kanske blir bilderna för svaga eller otydliga ändå tyckte jag det gick bra att själv komma på bilder. Det svåraste är att minnas ordningen med vilken stödbild jag kopplat ihop landskapet eller staden. Nå väl, något trött och lite missmodig klarade jag ändå av övningen till 98% och gick vidare till övning 3, figurkoder, lite enklare. Får se om återkallningen fungerar i morgon./Smulan (känner mig verkligen som en smula nu)
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: klar med lektion 8

Post by VictorBull »

Hej Smulan,

Du behöver inte skapa en ny tråd för varje inlägg. Tryck istället på 'Besvara' nere till vänster när du gått in på din journal. Då kan du skriva ett nytt inlägg i din journal, samt även gå in på andra personers journaler och ställa frågor eller peppa dem :-)

Mvh Victor
Post Reply