Klas Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
tatsa58
Posts: 3
Joined: Fri 03 Mar 2017, 18:46

Klas Journal

Post by tatsa58 »

Det är dags igen. Jag har givit mig på kursen en gång tidigare men det blev övermäktigt med jobb och småbarn och övriga intressen. Gjorde bara 12 lektioner då. Är dock väldigt lockad av att sitta på ett superminne så jag har dragit igång igen. Gjort 2 lektioner. Det gick lätt. Det känns som att jag fräschade upp de två år gamla kopplingarna från tidigare, vilket nog var orsaken till att det gick lätt.

Innan jag startade om kursen såg jag till att fräscha upp figurkoderna för siffrorna 0-99, dagar, månader och har använt Florians app för att jobba upp hastighet. Ligger på i snitt 1,2 s per slumpad figurkod. Jag känner att det kan bli mycket bättre. Det är bara att öva som gäller. Har också återbesökt mina 85 cicerobilder och försökt studera dem noga. Endast de första 15 sitter bra.

Har mycket lättare för ryska dockan-metoden än för kedjemetoden.

Jag skriver den här journalen för jag vill göra allt jag kan för att nå resultat.

Siktar på att göra 2-3 lektioner i veckan men vi får se. Jag tror på att regelbundenhet är nyckeln precis som vid all träning.

Kul att Mattias pod är igång igen efter ett års uppehåll!
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Klas Journal

Post by VictorBull »

Hejsan Klas!

Kul att du kommit igång med GMS-utbildningen igen. Du verkar ha starkt driv i dig.
Bra jobbat med figurkoderna! 1,2s/bild är extremt bra!

//Victor Bull
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: Klas Journal

Post by mucken »

Hej Klas,

Roligt att se att det är fler än jag som startar om ganska samtidigt. Och tack för påminnelsen om Florians app. Har den ju till och med installerad på telefonen så finns ju inga ursäkter för mig att inte ha använt den.

Ha det gott
/M
tatsa58
Posts: 3
Joined: Fri 03 Mar 2017, 18:46

Re: Klas Journal

Post by tatsa58 »

Tackar för pepp!

Gjorde lektion 3 idag. Jag är riktigt kass på att koda genom konsonans. Måste öva mycket på det helt klart.

Känner mig stressad av att försöka hålla mig inom tidsmarginalen 6-8 sekunder för en koppling. Inte för att jag är så snabb men bara att försöka vara snabb ger en stressad känsla i kroppen. Misstänker att det inte är bra. Måste försöka "njuta" av processen och inte implementera negativa känslor, som stress ju ger.

Hittade appen Memory Master häromdagen och roar mig med att på lediga stunder koppla tvåsiffriga figurkoder på mina 55 cicerobilder. Det är riktigt kul! Kör 6 sekunder per element. Verkar kunna minnas i snitt 2/3 av siffrorna. Vissa cicerobilder funkar alltid dåligt och jag undrar vad det beror på. Kanske borde byta ut dem mot andra.
martin
Posts: 174
Joined: Wed 04 Jul 2012, 08:53

Re: Klas Journal

Post by martin »

Lycka till Klas! Kul att du ocksa ger dig pa kursen igen nu nar barnen blivit storre.
Post Reply