Jag suger lite på karamellen med sista lektionen, så igår och idag har jag borstat av MM-träningen efter pinsamt långt uppehåll. Det blir fort motigt att sätta sig med MM. Jag blir obekväm av tidspressen och då drar jag mig för att sätta mig med det. Men igår bläddrade jag igenom figurkodskorten för att försäkra mig om att de satt som de skulle (det gjorde de) och så småprovade jag MM-online via hemsidan, med bara 10 tal åt gången, men jag trivdes inte med den versionen, så jag körde bara ett par gånger. Sen vandrade jag igenom mina 300 cicerobilder för MM-träning ett par gånger utan figurkoder, bara för att försäkra mig om att jag hittar rätt, i synnerhet bland de 100 sista bilderna som jag aldrig använt i MM ännu. Jag gick vilse några gånger, så det var nog bra att öva.
Idag tog jag mod till mig och satte mig med MM på PCn. Jag körde tre gånger med 100 tal i varje, för att testa alla 300 cicerobilderna. Resultat:
1) 100 tal, 2 sekunder => 48 rätt av 100 (cicerobild 1-100)
Jag har aldrig provat med 2 sekunders intervall tidigare och det kändes för fort, men jag ville ändå testa detta på den första 100 cicerobilderna som jag kan bäst. Jag hamnade ur fas rätt ordentligt och bommade på så sätt säkert 10-15 tal

2) 100 tal, 3 sekunder => 64 rätt av 100 (cicerobild 101-200) Hamnade ur fas på ett par ställen, men inte så många tal innan jag rättade till.
3) 100 tal, 3 sekunder => 52 rätt av 100 (cicerobild 201-300) Det var svårt med dessa bilder som inte kommer lika säkert som de andra, så några hjärnceller behöver ägna sig åt att hålla rätt på var jag är och det gjorde att jag tappade väldigt många figurkoder. Men jag är riktigt nöjd med resultatet ändå. Hade väntat mig att det skulle gå betydligt sämre på dessa "oanvända" cicerobilder.
Allt som allt är jag nöjd med dagens hjärngympa. Problemet är inte att det är många tal, utan att jag är osäker på de 100 sista cicerobilderna. Annars känns inte 300 tal så mycket svårare än 200, på annat sätt än att jag behöver avsätta mer tid. 300 tal med 3 sekunders intervall tar 15 minuter att memorera och lika lång tid att återkalla. Det gäller att man har den tiden oavbruten. I kväll gick det bra, för jag har huset för mig själv i kväll.
Nästa gång hoppas jag kunna köra alla 300 med 3 sekunders intervall på en gång. Det blir spännande...!
Sen är jag nog redo för lektion 60!