Jag tog mig i kragen och körde igång med lektion 43 igår kväll fastän jag visste att jag inte skulle hinna klart, så jag memorerade de 48 stödbilderna i ordning igår och så memorerade jag meningarna idag. Det funkade. De 48 stödbilderna sat i stort sett direkt. Lustigt nog kunde jag inte återkalla två av bilderna när jag gick och lade mig igår, men idag kom jag ihåg allihop. Så de satte sig när jag sov

Har inte övat MM nånting heller. Det finns bara inte tid för det i mitt liv just nu. Den här modulen är märkligt omotiverade, konstigt nog. Jag hade sett fram emot den jättemycket - det var det här med textmemorering som jag verkligen vill kunna för att det kommer att vara så användbart för mig, men när jag nu väl är här, så känns det mest tungt och otympligt. Det bekymrar mig. Jag kommer att slutföra alla 60 lektionerna på ren envishet om så är, men jag blir lite modstulen om hur pass mästarminne jag verkligen kommer att uppnå. Att jag förbättrat min kapacitet att visualisera och memorera är det ingen tvekan om, och att jag nu vet HUR man kan strukturera sitt lärande är bra, men just nu är jag en väldigt trött och uppgiven byggmästare i minnespalatset, som mest harvar på för att komma vidare så gott det går.