Niklas Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
niklasbe

Re: Niklas Journal

Post by niklasbe »

Lektion 18 klar. Kul att titta på främmande språk! Lite omständigt med många bilder för så få bokstäver men å andra sidan så känns det som att det funkar. Jag hade lättast för tecknen.
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 19 klar. Gick ok även om jag hade något svårt att återkalla rätt termer (tex värmeelement = värmeladdning).
niklasbe

Post by niklasbe »

Ligger efter med MM men gjorde idag ett (för mig) bra resultat = 30 nr med 1 fel. Hade dock 6 sek/nr på mig så jag måste öka antalet nr samt minska tid......
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 20 klar. Gick ok men det är ofta svårt att veta vad frågan är, frågar den exempelvis om atommassa eller/och elektronkonfiguration. Å andra sidan rör det sig om komplexa frågor i ett ämne där förkunskapen är lika med noll för min del.
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 21 klar. Hela lektionen gick mycket bra. Landskoderna gick enkelt. Faktatexterna trodde jag skulle bli riktigt klurigt men det visade sig vara relativt enkelt att återberätta och t.o.m få bra flyt. Possitivt överraskad över resultatet!
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 22 klar. Gick bra
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 23 klar. Gick bra men nu är det dags för test....
Florian

Post by Florian »

Härligt. Lycka till med testet! :)
niklasbe

Post by niklasbe »

Kontrolltest lektion 24 avklarat!! Efter ett antal försök hamnade jag mellan 7-9 fel. Det blir ju lite beroende på hur strikt man räknar men jag tycker att jag fick godkänt även om vissa delar inte sitter som berg precis.
niklasbe

Post by niklasbe »

Lektion 25 klar (gör på svenska). Har haft ett långt uppehåll i kursen pga nytt jobb men har ambitionen att komma igång igen. Har dock använt mig av det jag hittills lärt mig av kursen på jobbet (bl.a vid presentationer, lära mig nya tekniska processer, termer m.m.).
Post Reply