Hej Sirguldoft,
Ja, vi verkar ligga i samma härad, du och jag
Jag har använt rummen i mitt hem (bor i villa) för de första 130 cicerobilderna. Jag kör konsekvent med 10 bilder per rum för att kunna hålla koll på var jag är, och går medsols genom rummen och genom huset, från entrén och runt på bottenvåningen, sedan övervåning och sen fick jag lägga till källaren också. De tio första bilderna (entrén) använder jag inte för MM, eftersom jag redan hade "flyttat in" när med minnesövningarna från från Mattias Ribbings bok "Vägen till maxade betyg" (som för övrigt var den julläsning som sedan fick mig att hugga på minneskursen den 5:e januari i år), och jag vill inte skriva över de data, så jag reserverade helt enkelt det rummet för att lagra kul data.
Nu har jag alltså använt alla tillgängliga cicerobilder i mitt hus för MM så jag har fått expandera med trettio nya bilder från tomten och husbyggnadens exteriör. Så nu har jag 150 tillgängliga cicerobilder för MM. Lägger jag till garaget (som jag bävar lite för att tvingas besöka mentalt med regelbundenhet...

) så kommer jag upp i 160 st.
Planen är att därifrån invadera mitt föräldrahem, och göra cicerobilder av det (torde räcka till ytterligare 120 st från insidan och 20 st från utsidan) och då har jag mina 300 bilder. När jag behöver fler bilder får jag väl ta till svärföräldrahemmet, kontoret eller min förra lägenhet (som jag fortfarande minns väl). Eller så.
För datalagring har jag, som sagt, reserverat min entré och den räcker jättelångt. Har bara nyttjat de första två cicerobilderna där eftersom jag för varje cicerobild gjort fem associationsbaser som vardera fått ytterligare fyra bilder med fria associationmetoden. För datalagring i denna kurs har jag reserverat mitt föräldrahems altan och på ytterdörren har jag ju lagrat hela kursmodul 2. Så där har jag 9 cicerobilder kvar att använda för datalagring
Så har jag gjort

Lycka till med dina övningar och cicerobilder! Bra kämpat!