Jag har den senaste perioden haft fullt upp med allt och faktiskt utnyttjat minnet till något praktiskt, det har tjänat mig väl! Men nu har jag funnit ny motivation inför universitetet då jag måste lära mig en helt ny terminologi på engelska - memoreringstekniker here I come!
Jag har därför gett mig in på en 30 dagars kickstart för att komma in i tänket igen. Tanken är att öva minnet varje dag i 30 dagar, spelar ingen roll hur länge, men för att skapa en vana. Jag uppskattar er hjälp i in strävan tillbaka och hoppas på att bli en i gänget.
//David
Dag 1 - 12 maj 2013
Spenderade ca 45 min åt att arbeta med mind-academys avslappnings och fokusövningar. Det var riktigt gött för jag hade väldigt bra fokus och mycket klara bilder (Både i färg och i stabilitet). Detta kommer bli riktigt bra!
Dag 2 - 13 maj 2013
Var egentligen trött och hängig men gav mig fan på att jag skulle träna!! Så jag satte mig ner med en kopp te och gick igenom mitt bildbibliotek. Satte tiden till 15min men när tiden gått så var jag helt inne i att spika de 100 bilderna som jag fräscha upp. Nu har jag 100 bilder att avancera på till imorgon då jag ska träna på figurkoderna och memorera tal!