Denna lektion tog ungefär 1,5 h + 1 h 20 min.
5MN 16/11: 82/94 rätt
Detta gick förvånansvärt väl med tanke på hur lite jag sovit den senaste tiden. Tempot jag höll kändes behagligt, men nästa gång kommer jag nog att utmana mig med ett lite högre tempo!

5MW 17/11: 21/40 rätt
Detta gick trögt. Jag trodde att jag skulle lyckas bättre, med tanke på att det kändes bra när jag gjorde det, men det fanns ett antal längre luckor i min memorering. Jag är lite krasslig.
Memorering av fraser 16/11: Jag memorerade 15 nya fraser. Detta var ganska utmanande, dels för att jag inte är van vid det ryska uttalet och dels för att det var svårt att återkalla en del fraser när det inte finns någon riktig ledtråd till uttalet att falla tillbaka på. Jag får helt enkelt öva!
Memorering av fraser 17/11: Jag memorerade 10 nya fraser. Detta var fortfarande utmanande, men underlättades av att jag kopplade ledtrådar för frasernas uttal till dem allt eftersom. Dock tog det relativt lång tid. Jag vill öva mer!
Memorering av verb 17/11: Jag memorerade 15 nya verb. Detta gick lite lättare än för fraser, men var fortfarande svårt. Jag kunde återkalla ungefär hälften av informationen på första försöket.
Överlag 16/11: Denna lektion gick väl. Överlag behöver jag få in rutinerna för inlärning av språk för att minska tidsåtgången, men när jag väl hittar en bra metod kan jag hålla fokus uppe och hålla ett rimligt tempo. Jag vill öva mer!
Överlag 17/11: Idag kände jag mig krasslig och hade därför svårt att visualisera ordentligt, men det gick ändå någorlunda väl att hålla fokuset uppe, även om kvaliteten på memoreringen blev lidande.