2019-07-02 – Tresiffriga figurkoder innan frukost. Börjar med att fixera 401-440
På tredje rundan fick jag 1,2s/figurkod (401-440). Ska köra 201-440 nu några minuter, sen möjligtvis lägga till 10 figurkoder till under dagen.
De tresiffriga börjar kännas bättre och bättre, även de allra senaste Kommer köra en runda 5min ord samt 15min namn/ansikten (som jag verkligen inte känner mig bekväm med, men som är viktig för mig att öva!! Därefter är det lite tresiffriga igen
Jag kommer blåsa på med orden och försöka få hög hastighet i avkodningen. Jag har ännu inte lyckats få över 60 rätt, så det är målet just nu.
5min ord: 15 rätt (totalt 59 rätt). (ingen pratradio igång. Den missade jag att sätta igång).
+ Jag återkallade samtliga bilder med en gång!
- Fick felåterkallningar på flera. En bild som jag inte alls hade någon aning om vilket ordet skulle bli. Samt att jag inte var så snabb som jag trodde att jag skulle vara. Fick stressa igenom kontrollmemoreringen sista 30 sekunderna…
Bra runda trots allt! Extremt rolig gren! Och man märker verkligen den omedelbara nyttan med grenen då det är just ordkodning som är viktigt att vara bra på när man memorerar text och övrig litteratur
Dags för 15min namn/ansikten. Inga större förväntningar, vill mest få upp formen i den här grenen, som jag annars undvikt rätt mycket… Men STOR vardagsnytta om jag blir duktig även på denna! Pratradio på i bakgrunden.
15min namn/ansikten: 60rätt! Överraskande bra resultat! Inget PR, men jag var väldigt bra på det! Det var nog inte en enda bild som jag inte lyckades återkalla. Dock vissa felstavningar i namnen. Gött!