Niclas Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Lektion 21 klar,

Spännande att börja memorera exakta nummer i större mängder och att kunna återkalla de. Dålig på att repetera informationen efter dock.

Mvh Niclas
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Klar med lektion 22,

gick bra att memorera vattenfall och planeter, börjar komma in i memoreringen nu och blir lättare att återkalla.

Mvh Niclas
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Klar med lektion 23, gick väldigt fort ca 20 min. Ska repetera allt några gånger och sedan ta testet. spännande!

Mvh Niclas
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Precis klar med lektion 24 - testet. De tog ca 40 min och jag klarade de precis med 9 fel...

Är ganska besviken på resultatet men jag tror de främst beror på att jag har varit för dålig på att repetera. Har haft svårt att ta 10 min lite då och då för att gå igenom mina stödbilder. Att få fram bilderna när jag memorerar är ganska enkelt men att sen återkoppla bilderna är desto svårare utan regelbunden återkoppling.

Några gånger visste jag information på reflex utan att behöva se bilderna framför mig, vilket lite får mig fundersam på huruvida mängdträning är bättre än att göra långa bildkedjor?

Ska försöka att återkoppla med repetitionsteknikerna bättre framöver och hoppas på bättre resultat.

Mvh Niclas
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Precis klar med ryskalektionen,

Gick bra att memorera uttalen och jag jobbar nu på att sätta skriften. Dessvärre har jag inget intresse i att lära mig ryska men gör de bara för tränings skull!

Mvh Niclas
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Klar med andra ryskalektionen. Gick väldigt bra att komma ihåg 50 svenska ord, blir intressant att se hur de går med stavningen och uttal nästa lektion!
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Klar med lektion 27, gick relativt bra att komma ihåg 50 ryska ord, har lite svårt att hitta motivation att lära mig ryska men ska kämpa mig igenom alla lektioner!
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Lektion 28 klar,

Ska idag försöka att memorera 50 nya cicerobilder eftersom jag bara har 50 memorerade hittills.

Mvh Niclas
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Lektion 29 klar,

lyckades inte memorera 8 meningar fullständigt på ryska. Efter jag memorerat/sagt de första meningarna var dem som bortblåsta när jag memorerat de andra efterföljande meningarna... Några tips?

Mvh niclas
sirguldoft
Posts: 30
Joined: Mon 12 Jan 2015, 13:46

Re: Niclas Journal

Post by sirguldoft »

Klar med lektion 38 efter att ha hoppat över ryskan. Nu är de intressant att lära sig om faktatexter och memorering.

Jag lyckades memorera 10 faktameningar på 20 minuter med rätt återkallning. Ska titta igenom bilderna ikväll igen och se om jag kan återkalla dem rätt igen.

Mvh niclas
Post Reply