Lektion 22-24
Har varit väldigt dålig på att skriva dagbok nu över julhelgerna. Har dock inte varit sysslolös utan har slutfört kursmodell två samt övat en del med improve memory. Måste dock medge att jag i julstressen misslyckats med mitt mål om 3 lektioner i veckan. Just nu sitter jag också och tentapluggar, vilket tar sin tid från minneslektionerna, men jag får däremot öva mig på att tillämpa det jag lärt mig. Uppdraget är att lära mig utantill ett större antal filosofiska begrepp, samt plugga in utkasten till 7 essäfrågor som behandlar olika filosofiska dilemman och dispyter. Begreppsinlärningen går hyfsat smidigt - problemet är bara att det tar rätt lång tid att hitta på förklarande bilder, (informationen är av typen: social konstruktion- fenomen/objekt vars existens/egenskaper är beroende av social integration, vilket kan uttryckas X=Z i Y, och det är viktigt att X inte är en social konstruktion) men det funkar än då. Är ju fortfarande nybörjare så antar att hastigheten ökar med tiden. Med essäsvaren känns det lite bökigare, det är för mig rätt stora mängder information och jag är inte säker på att jag lyckas så väl med att komprimera den

. Ser väldigt mycket fram emot avsnittet om textmemorering.
Ska trots tentapluggande försöka sätta fart med nästa kursmodul. Efter tentan börjar jag direkt med en kurs i akademisk engelska så tänker att teknikerna i nästa modul kommer att göra mitt liv mycket lättare

. Är också väldigt taggad på kortlekslektionera (vilket partytrick!

) men det kanske jag ska nog prioritera språkteknikerna.
Improve memory 20 siffror 3 sek koppling= alla rätt

, 100 siffror 3 sek= 68 rätt
Det går ju helt klart framåt!