___________________________________________________________________________________________
Mamma tyckte väl att jag satt lite väl mycket framför datorn, istället för att minnesträna. Så då slog hon vad med mig.
Mattias wrote: Den enda frågan är väl om du ska komma etta eller tvåa?
Ack, om det vore så enkelt.

Jag kommer inte att slå dig i år, om du inte underpresterar i hög grad och nollar två eller tre grenar, samtidigt som jag går på PB i alla grenar.

Och visst, tvåa är visserligen ett rimligt mål som jag borde klara om det är samma deltagare som förra året. Däremot är jag rädd att någon annan från Mind Academy kommer att sno den platsen, någon som jag förmodligen aldrig har hört talas om förut. Min "förhoppning"

är väl att dom inte riktigt
vågar vara med, för annars kan det bli svårt för mig.
Mattias wrote:Min enda fundering är vad du har fått topp 4 ifrån?
Mamma som sa det. Jag var givetvis "very amused" av det. Förmodligen var det bara så att jag börjar träna igen.
___________________________________________________________________________________________
Vad slog vi vad om?
Om jag hamnar topp 4 så...
- ...betalar mina föräldrar en eventuell resa till Kina för VM i Minne
Om inte så...
- ...ska jag städa toaletten i två månader.
Som ni självklart kan se är det ett vad där båda sidor har att förlora likvärdiga saker.
Vad har jag mer för vad?
Inte bara minnesrelaterade saker, men kan vara kul att läsa.

Efterföljande är vad som jag gjort med min kompis. Straffet om jag förlorar är hård träning, och inget materiellt. Genom att ge honom vetskap om vilka utmaningar jag tar mig an, skulle det bli lite pinsamt att ge upp. I likhet: I och med att jag igår deklarerade att jag ska ta 3 svenska rekord, kan jag ju inte fega ur nu och inte träna. Jag har satt lite press på mig själv, men det är bara bra. Det enda jag ångrar lite är att Mattias nu vet vad jag siktar på.

Jag vet att jag kommer att kunna slå minst 3 av de nuvarande svenska rekorden, men jag är väldigt rädd att Mattias kommer att sätta käppar i hjulet för mig och överträffa mig.
- Om jag inte tar 3 svenska rekord ska jag börja blogga.
Om jag inte klarar 15 chin-ups ska jag... göra nåt jobbigt som jag inte minns.
Om jag inte klarar 60 armhävningar ska jag... göra nåt jobbigt som jag inte minns.
Om jag inte klarar 100 sit-ups ska jag... göra nåt jobbigt som jag inte minns.
Om jag inte väger 68 kg ska jag äta glass av märket Ben & Jerry varje dag tills jag väger 68 kg.
Om jag inte kan springa Coopertestet [3km] på 10 minuter ska jag springa Coopertestet varannan dag tills jag uppnår målet.
När jag satte upp dessa mål hade jag följande förutsättningar:
- Jag hade 1 svenskt rekord.
Jag kunde göra 6 chin-ups.
Jag kunde göra 30 armhävningar.
Jag kunde göra uppemot 45 situps (beroende på hur jag gör dom).
Jag vägde 64 kg.
Jag kunde springa Coopertestet på 11 minuter
Deadline för allt detta är SM den 24-25:e September. Hmmm... jag kanske inte borde skriva om sånt här, och istället börja blogga?

Näää... Nu blir det dags att göra några lektioner!